اختصاصی- کیاپرس /عضو هیئت مدیره انجمن راینولوژی اظهار داشت: برخی افراد فاقد صلاحیت در مراکز غیرمجاز دست به اقداماتی از جراحی بینی، زیبایی صورت تا تزریق ژل و بوتاکس می زنند که می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.

دکتر ابراهیم رزم پا در گفت و گو با خبرنگار کیاپرس اظهار: این افراد معمولا این اقدامات را بدون داشتن تخصص های علمی انجام می دهند به عبارتی برخی از این افراد که این اقدامات را انجام می دهند غیر پزشک هستند و هیچ تخصصی علمی و مجوز لازم برای انجام کار ندارند.

وی ادامه داد: بعضی اقدامات زیبایی از جمله ژل و بوتاکس در آرایشگاه ها انجام می شود که این کار غیرمجاز است.

رزم پا ادامه داد: مردم به دلایل عدم اطلاع کافی و فقط به صرف اینکه خدمات را با قیمت ارزان تری دریافت می کنند به مراکز غیرمجاز مراجعه می کنند.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی تبلیغات وسیعی از مراکز غیر مجاز در مورد جراحی زیبائی و بوتاکس وجود دارد، گفت: این تبلغات وسیع و گمراه کننده و نیز قیمت ارزان سبب شده مردم به مراکز غیر مجاز کشیده شوند که مشکلاتی برای آنان به وجود آمده است.

وی به فعالیت پزشکان غیرمرتبط در این حوزه اشاره کرد و گفت: پزشکی که تخصص حوزه های دیگر را دارد هم وارد این عرصه شد.

وی بیان داشت: جراحان بینی و صورت، گوش، حلق و بینی، پلاستیک و فک و صورت که دوره های لازم را دیده باشند، مجاز به انجام این اقدامات هستند، اما برخی از پزشکان عمومی هم دست به این کار می زنند.

وی، ایجاد مشکلات ظاهری، از بین رفتن بخش هایی از بافت بینی، صورت را از جمله آسیب ها اعلام کرد و گفت: افراد غیر پزشک هرچند تجربیاتی به دست آورند ولی اطلاعاتی از فیزیولوژی و آناتومی بدن ندارند، به همین دلیل مردم دچار عوارض می شوند.

وی تاکید کرد: بازسازی بخش های بینی و صورت که دچار مشکل شده، کار بسیار مشکلی است به عبارتی حتی با اصلاح عوارض ایجاد شده این اندام به حالت اولیه خود برنمی گردند.

اشتراک این خبر در :