کیاپرس /تولید دستگاه بی‌خطر ساز زباله‌های بیمارستانی دستاورد فناورانه یکی از شرکت‌‎های دانش‌بنیان است که کاربرد سه گانه خانگی، صنعتی و بیمارستانی دارد.

به گزارش کیاپرس از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سیف‌الله زنجانی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان دستگاه بی خطرساز پسماندهای بیمارستانی را از دستاوردهای فناورانه این شرکت ذکر کرد و گفت: دستگاه بی خطر ساز پسماند های بیمارستانی با کاربرد در حوزه‌های خانگی، بیمارستانی و صنعتی مجهز به فناوری ریز موج، در دو نمونه “کابینی” و “مجهز به خردکن” تولید شده است.

زنجانی، ادامه داد: این دستگاه، علاوه بر بالا بردن کیفیت محصول نهایی، منجر به استریلیزه و ضدعفونی شدن محصول نیز می شود. از این‌رو این دستگاه نقشی راهبردی در افزایش بهره وری تولید و فرآوری محصول نهایی در صنایع غذایی و دارویی کشور ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه ایمن الکترونیک باختران با اشاره به کاربردهای این دستگاه افزود: این دستگاه در کارخانجات تولید داروهای گیاهی، برای خشک کردن شیلات، خشک کردن میوه‌جات و سبزیجات، خشک کردن برخی از مواد پتروشیمی و پلیمری، صنایع چوب، سرامیک و معدن کاربردهای گسترده‌ای دارد.

تصفیه هوا با پلاسما

وی دستگاه تصفیه هوا مجهز به فناوری پلاسمای غیر حرارتی را از دیگر دستاوردهای فناورانه این شرکت نام برد و یادآور شد: همچنین همزمان با همه گیری بیماری کوید ۱۹ در راستای پیشگیری از همه گیری ویروس کرونا، با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری طراحی و تولید دستگاه بی خطر ساز و ضد عفونی کننده کاغذ را در دستور کار قرار دادیم.

وی اضافه کرد: این دستگاه مجهز به فناوری ریزموج است و با توجه به این‌که الیاف کاغذی، به ویژه در محیط‌های اداری می‌توانند عامل مهمی برای انتقال ویروس و آلودگی‌ها باشند، دستگاه ضدعفونی کننده در دوران کرونا توانست نقش مهمی را در جلوگیری از انتشار بیماری کرونا ایفا کند.

اشتراک این خبر در :