کیاپرس / در دومین روز تعطیلات نوروز و در راستای استمرار خدمات رسانی به مردم ، عملیات اجرایی طرح فاضلاب در شهر فریدونکنار با حضورحسینی پور استاندار مازندران،  باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس علیخانی معاون امور عمرانی استاندار ، مهندس برارزاده مدیر عامل آبفا استان، حجت الاسلام تقی پور امام جمعه و  ابراهیم نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار و جمعی از مردم و مسئولان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران؛ در این مراسم استاندار مازندران ضمن تبریک عید نوروز و گرامیداشت روز جهانی آب اظهار داشت: بر اساس نظریه کارشناسان جهانی ،جنگ آینده ، جنگ آب خواهد بود لذا ما باید جهت مدیریت استفاده بهینه آب و اصلاح الگوی مصرف برنامه جامعی را در استان داشته باشیم و اگر در این مسیر کوتاهی و فرصت سوزی کنیم، خداوند و مردم ما را نخواهند بخشید ، بنابراین در سالجاری و در راستای خدمات رسانی به مردم و اجرای منویات مقام معظم رهبری در مهار تورم و رشد تولید به مدیرانی میدانی ، با تعصب و با انگیزه نیاز داریم.
حسینی پور افزود: مدیریت آب استان و نگرانی در خصوص سفره های زیرزمینی و تهدیدات فاضلاب در بستر دریا دغدغه ماست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و متناسب با نیازهای فوری روز پاسخگو باشیم .
وی با تاکید بر انجام مطالعات راهبردی آب گفت: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب در مازندران متناسب با نیازهای ما نیست لذا باید برای افزایش سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی منابع زیرزمینی ،اجرای طرحهای فاضلاب در مازندران تسریع شود.
استاندار مازندران با اشاره به طرح فاضلاب شهر فریدونکنار افزود: بیش از دو هزار میلیارد سرمایه گذاری در فریدونکنار برای اجرای طرح فاضلاب ارتباط مستقیمی با رشد اقتصادی دارد که امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری از این طرح بزرگ مردمی باشیم.
در ادامه دکتر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس ضمن قدردانی از تعامل مدیر و کارکنان آبفا مازندران در اجرای طرح فاضلاب شهر فریدونکنار گفت: این پروژه از بزرگترین پروژه های عمرانی از لحاظ اعتباری و حجم کار در دولت سیزدهم است که با مدیریت جهادی به مرحله اجرا درآمد
وی ، فاضلاب را امری سلامت محور در توسعه شهری و زیرساختی خواند که بعد از ۱۵سال در شهر فریدونکنار آغاز شده است.
در ادامه مهندس بهزاد برارزاده مدیر عامل آبفا استان ضمن تبریک سال جدید و قدردانی از تلاش کارکنان شرکت در راستای خدمات رسانی بهینه به مردم حتی در ایام تعطیلات نوروز اظهار داشت: رسم ما رسم سقایی است ،از خودمان می گذریم اما از وظیفه مان هرگز عدول نخواهیم کرد به همین منظور حتی در ایام تعطیلات نوروز با بسیج نیروهای شرکت تلاش داریم لحظه ای در ایفای این وظیفه خطیر کوتاهی صورت نگیرد و با تداوم خدمات رسانی مردم در آسایش و رفاه باشند.
وی با اشاره به ظرفیت زیر ساختهای آبرسانی در مازندران گفت: با توجه به زیرساختهای موجود ظرفیت خدمات رسانی به ۴ میلیون نفر را داریم اما در حال حاضر به ۱۰ میلیون نفر خدمات رسانی می کنیم.
مهندس برارزاده با اشاره به ۳۱ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی در استان افزود: از این مقدار۵۳۰۰ کیلومتر فرسوده است و در زمینه استفاده از آبهای سطحی علیرغم اینکه میانگین کشوری ۵۳ درصد است اما در مازندران فقط ۱۲ درصد از آبهای سطحی استفاده می کنیم و ۸۸ درصد نیاز آبی از ۷۴۰ حلقه چاه و ۳۷۳ دهنه چشمه تامین می شود لذا با توجه به تنش آبی در ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای مازندران ضروریست در برنامه هفتم استفاده از آبهای سطحی را مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با اشاره به بهره مندی ۱۸ درصدی مازندران از طرحهای فاضلاب ، آن را فقر مطلق بیان کرد و گفت:در نگاه ۵ ساله باید هر سال ۵ شهر از ماده ۲۳ در بخش فاضلاب بهره مند شوند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در ادامه به مشخصات طرح فاضلاب فریدونکنار اشاره کرد و گفت:این طرح با اجرای ۱۶۹ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی،خط انتقالی به طول ۲/۴ کیلومتر،ظرفیت تصفیه خانه به حجم ۱۳۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز و ۱۷۷ لیتر تولید سرانه فاضلاب،همچنین ساخت۳واحد ایستگاه پمپاژ،۵ واحد ایستگاههای بالابر، ۱مدول تصفیه در زمینی به مساحت۹/۶ هکتار اجرا خواهد شد.
برارزاده، فرآیند تصفیه خانه را از نوع لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر عنوان کرد و افزود:۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح فاضلاب فریدونکنار مصوب شد که برای اتمام طرح ۲۱هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است و پس از بهره برداری در سال مقصد ۷۶۲۹۵ نفر از مزایای این طرح بهره مند خواهند شد.
در ادامه  تقی پور امام جمعه فریدونکنار و دکتر ابراهیم نژاد گرجی فرماندار این شهر طی سخنانی ضمن قدردانی از کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان، از آغاز عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهر فریدونکنار و پایان انتظار ۱۵ ساله برای اجرای این طرح مهم ابراز خرسندی کردند

اشتراک این خبر در :