مشاور عالی وزیر بهداشت و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی با دانشگاه هیان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه برخی از کشورها با اجرای برنامه پزشک خانواده هزینه های حوزه سلامت را مدیریت و کنترل  کردند، افزود: یکی از اهداف برنامه پزشک خانواده جلوگیری از افزایش پرداخت هزینه های مردم در بخش سلامت است.

به گزارش کیاپرس، دکتر داوود دانش جعفری ضمن بیان مطلب بالا، گفت: برنامه پزشک خانواده طرحی است که با هدف تامین ارتقا شاخصهای سلامت و خدمات تعریف شده است.

وی، پزشک خانواده را یکی از ابزارهای ارتقا سلامت عنوان و تصریح کرد: این برنامه علاوه بر ارایه بهترین خدمات درمانی به مردم، هزینه های پرداختی از جیب مردم کاهش می دهد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنانش، حضور خیران را در ارتقا حوزه سلامت موثر دانست و افزود: خیران می توانند به عنوان بازوان مسئولان حوزه سلامت در افزایش کیفیت خدمات مشارکت نمایند.

دکتر دانش جعفری، در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه به اقتصاد سلامت تاکید کرد واظهار داشت: خانوار و مراکز درمانی که خدمات سلامت را ارایه می دهند، دو عنصر اصلی در اقتصاد سلامت محسوب می شوند.

وی ادامه داد:  تامین سلامت از طریق دولت با اختصاص بودجه، حق بیمه ها و هزینه هایی که توسط مردم پرداخت می شود، صورت می گیرد.

مشاور عالی وزیر بهداشت، ادامه داد: در مدل اقتصاد سلامت این سه عامل باید برابر باشند تا خدمات سلامت در تمامی بخشها اثرگذار شود.

وی، خاطرنشان کرد: سیاستهایی که برای افزایش قیمتها در نظر گرفته می شود باید با وضعیت درآمد همخوانی داشته باشد در غیر این صورت افزایش هزینه های پرداخت شده از جیب مردم غیرقابل کنترل می شود.

دکتر دانش جعفری، ضمن تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا ماموریتهای تعریف شده در حوزه سلامت به درستی انجام شود، افزود: دستاورد این فعالیتها برای مردم مفید خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نیز در این در نشست ضمن اشاره به وجود بیش از یکهزار خانه بهداشت در سطح استان اظهار داشت: وسیع ترین شبکه خانه بهداشت در مازندران مستقر است.

دکتر قاسم جان بابایی افزود: توجه به اقتصاد سلامت یکی از نکات مهم در حوزه بهداشت و درمان است.

وی، با اشاره به وجود 18 بیمارستان درمانی وغیر آموزشی در سطح مازندران، افزود: 6 مرکز آموزشی درمانی دولتی، 3هزار و 193 تخت مصوب،  20شبکه بهداشت و درمان،244 مرکز بهداشتی درمانی در سطح شهر و روستا و یک مرکز بهداشت در سطح استان در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

دکتر جان بابایی، با بیان اینکه ظرفیت تختهای درمانی ما به صد در صد هم می رسد، افزود: سیاست دانشگاه کاهش هزینه و افزایش بهره وری  وارایه خدمات مطلوب به مراجعه کنندگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ادامه داد: 9دانشکده و یک واحد بین الملل  و 8 مرکز تحقیقات فعال و 4 مرکز تحقیقات مصوب تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران وجود دارد.

وی، تصریح کرد: 16 هزار و 719 پرسنل غیر عضو هیئت علمی، 420 عضو هیئت علمی در این دانشگاه فعالیت دارند.

گفتنی است در این نشست اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، معاونان دانشگاه ، روسا و مدیران دانشکده ها و بیمارستانها و اعضای هیئت علمی حضور داشتند.

اشتراک این خبر در :