سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران، گفت: افراد با هیجانات و شهادی های کاذب جشن چهارشنبه آخر سال را به غم تبدیل نکنند.

به گزارش کیاپرس، دکتر فرهاد مصدری، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حضور افراد فرصت طلب در جشنهای پایان سال، افزود: این افراد با استفاده از مواد محترقه و آتش زا شادی مردم را به وحشت و ناراحتی تبدیل می کنند.

وی ادامه داد: این گونه افراد شادی خود را در آزار دیگران می بینند و با ایجاد شادی کاذب به دیگران صدمه می زنند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران، با بیان اینکه خانواده مازندرانی دارای فرهنگ و ادب اصیل هستند، گفت: خانواده ها سعی کنند از حضور در جمعهایی که باعث وحشت و صدمه دیگران می شود پرهیز نمایند.

دکتر مصدری، به بیماران قلبی، مادران باردار و افرادی که دچار استرس می شوند توصیه کرد از حضور در مکانهای پرسر و صدا و وحشت زا خودداری نمایند.

وی، ضمن تاکید بر دوری از هرگونه هیجانات کاذب و استفاده از ابزار آتش زا ، گفت: افراد در صورت آسیب، فورا با  اورژانس 115 استان تماس بگیرند و تقاضای کمک نمایند تا در سریع ترین زمان ممکن به  اورژانس منتقل شوند.

دکتر مصدری با بیان اینکه  افراد از پرتاب ترقه و مواد آتش زا از پنجره به خیابان خودداری کنند،  افزود: از نزدیک شدن به کسانی که مسائل ایمنی را رعایت نمی کنند پرهیز کنید.

رئیس اورژانس 115 مازندران با اشاره به مصدوم شدن  24 نفر در چهارشنبه سوری سال  گذشته گفت: از این تعداد 18 مرد و 6 نفر زن  بودند.

دکتر فرهاد مصدری، افزود: در جشن چهارشنبه سوری سال گذشته یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: سال 91 نسبت به سال 90، 50 درصد کاهش آسیب و صدمات  ناشی از چهارشنبه سوری داشتیم.

رئیس اورژانس 115 مازندران، بیشترین آسیب را مربوط به دست، صورت، خراشیدگی اندامهای فوقانی بدن دانست و تصریح کرد: آسیبهایی مانند کوری و قطع انگشتان  دست نیز گزارش شد که این صدمات جبران ناپذیر هستند.

سرپرست مرکزمدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران در ادامه سخنانش، از انجام بیش از 65 هزار ماموریت اورژانس 115 استان در سال جاری خبر داد و گفت: ماموریتهای انجام شده نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

وی افزود: از مجموع ماموریتهای انجام شده توسط اورژانس 15 استان، 45 هزار و 217 مورد ماموریت تصادفی، 20 هزار و 169 مورد ماموریت های غیر تصادفی بوده که از این تعداد 37 هزار و 590 اعزام به بیمارستان گزارش شد.

دکتر مصدری، از پذیرش 97 درصد بیماران در بخش آی سی یو و سی سی یو بیمارستانها و همچنین 404 مورد ماموریت انتقال مادران باردار به مراکز درمانی اشاره کرد و اظهار داشت: 70 مورد حادثه ویژه نیز در سال جاری  رخ داد که سقوط اتوبوس در جاده هراز با 18 فوتی و بارش سنگین برف در غرب استان از مهمترین این حوادث بوده است.

رئیس اورژانس 115 مازندران، با اشاره به رشد 15 درصدی امدادرسانی پرسنل اورژانس 115 به بیماران قلبی، تصریح کرد: ناراحتی های قلبی در حال افزایش است لذا خانواده ها بر نحوه تغذیه و انجام ورزش های مفید توجه نمایند.

دکتر مصدری، با اشاره به استقرار 30 کمپ طرح سلامت در تابستان امسال در سواحل استان گفت: در حوزه استحفاظی مرکز اورژانس، 480 مورد غرق شدگی و 100 مورد فوتی صورت گرفته که متاسفانه 95 درصد از این آمار در خارج از طرح سالمسازی دریا بوده است.

سرپرست مرکزمدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران مصدری از راه اندازی 10 کمپ سلامت در مبادی ورودی وخروجی استان برای معاینه سرپایی و تانجام اقدامات اولیه درمانی خبر داد و تصریح کرد: این کمپها از 26 اسفند92 لغایت 17 فروردین 93به مسافران خدمات ارایه می دهد.

وی از  افزایش استقرار اتوبوس آمبولانس در محورهای کوهستانی سمنان، فیروزکوه، هراز و کندوان و افزایش بالگرد در سطح استان  خبر داد.

دکتر مصدری، ، با بیان اینکه 90 هزار تماس تلفنی در ماه با مرکز 115 صورت می گیرد ، افزود: 70 درصد این تماس ها مزاحمت های تلفنی است.

گفتنی است، 72 پایگاه شهری وجاده ای، یک پایگاه امداد هوایی و یک فروند بالگرد ، چهار مرکز پیام و یک مرکز ارتباطات، واحد ستاد هدایت، اطلاع رسانی و رسیدگی به امور درمان، با 500 پرسنل، 105 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان به مصدومان خدمات  پیش بیمارستانی ارایه می نمایند.

اشتراک این خبر در :