کیا پرس به نقل ازمازند شورا: در امر بازسازی حرم های ائمه اطهار (ع)، مازندران در بین 31 استان کشور جزء 5 استان برتر بوده است.

بازسازی عتبات عالیات اگرچه ریشه‌ای تاریخی دارد اما به شکل سازمان یافته آن در استان مازندران سابقه‌ای 10 ساله دارد. لذا روند نقش مازندران در بازسازی عتبات عالیات به نحوی بوده است که به گفته مسئولین مازندران جزء پنج استان برتر در امر بازسازی عتبات عالیات است. در این باره محمد حسن اصغری مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران اظهار داشت:

بازسازی عتبات عالیات جلوه ارادت مردم مازندران به اهل بیت عصمت (ع)

حرم‌های مطهّر ائمه معصومین(ع) در نجف اشرف، کربلا، کاظمین و سامراء به علت عدم تعمیر و نگهداری در سال‌های طولانی، بناها کاملاً فرسوده شده و از لحاظ استحکام، مقاوم بودن، شکل ظاهری و توسعه در وضع نامطلوبی قرار گرفت ضمن اینکه حرم مطهّر امامین عسکریین(ع) در سامراء که متعلق به پدر و جدبزرگوار آقا امام زمان (عج) می‌باشد توسط دشمنان اسلام منفجر و تخریب گردید، هم اکنون حرم‌های مطهّر با همت همه علاقمندان و شیعیان جهان بخصوص مردم مؤمن و متدین ایران در حال بازسازی و مرمت می‌باشد و تمام استان‌ها بخشی از بازسازی عتبات عالیات را بعهده گرفتند منجمله استان مازندران، که تاکنون خدمات بسیار خوبی در این امر داشته و این حرکت یکی از زیباترین جلوه‌های ارادت مردم مسلمان و خداجوی کشورمان به آستان ملکوتی و قدسی ائمه اطهار(ع) را نشان می‌دهد و در کنار آن برای اولین بار احداث صحن مبارک حضرت زهرا (س) در جوار ملکوتی حرم آقا امیرالمؤمنین (ع) در دست اجرا قرار گرفت و این استثناترین پروژه‌ای است که توسط دوستداران و عاشقان اهل بیت (ع) در حال ساخت می‌باشد.

مازندران جزء پنج استان برتر در امر بازسازی عتبات عالیات

محمد حسن اصغری پیرامون حدود یک دهه فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران از سال 83 تا آذر 92 خدمات خوبی برای بازسازی حرم‌های مطهّر امامان (ع) انجام داده‌اند که به طور خلاصه عبارتند از:

1- ارسال وجه نقد به مبلغ 43 میلیارد ريال

2- ارسال جواهرات  16 میلیارد ريال

3- ارسال کالا 42 میلیارد ريال شامل:(سیمان، برنج، میله گرد، فرش، چوب، خودرو ،درب قتلگاه حرم، درب حرم و …)

4- اعزام حدود 900 نفر نیروی تخصصی مثل سنگ کار، کاشی کار، بنا، جوشکار، کارگر و… به کربلا جهت بازسازی حرم‌های مطهّر.

در امر بازسازی حرم های ائمه اطهار (ع)، مازندران در بین 31 استان کشور جزء 5 استان برتر بوده است.

وی همچنین پیرامون میزان همکاری نهادها و مسئولین استان با این ستاد افزود: امام جمعه‌های نکاء، بابل و رامسر در همکاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات رتبه برتر را داشته‌اند. همچنین ادارات، نهادها و سازمان‌های برتر استان جهت همکاری در امر بازسازی حرم های مطهّر ائمه معصومین (ع) تاکنون عبارتند از: نماینده محترم ولی فقیه در استان، فرمانده محترم سپاه کربلا، صدا و سیمای استان، آموزش و پرورش استان، دادگستری استان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، تربیت بدنی استان، نیروگاه شهید سلیمی نکا، شرکت برق منطقه‌ای استان، بانک ملت، ثبت احوال استان، شرکت توزیع برق استان، شرکت آب منطقه‌ای ساری.

اضغری: همچنین پیرامون خیرینی که کمک‌های عمده‌ای به ستاد بازسازی عتبات نموده‌انداظهار داشت: ضمنا تعداد 5 خیر استان که تاکنون بیش از 15 میلیارد ريال به بازسازی کمک کردند و به علت عدم موافقت آنها از ذکر اسامی معذوریم.

مازندران در سال 92 مجری سه پروژه مهم در بازسازی عتبات عالیات

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مازندران پیرامون پروژهای در دست انجام این ستاد اظهار داشت: پروژه‌های در دست اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران در سال 92:

1- تأمین هزینه ساخت 1000 مترمربع صحن مبارک حضرت زهرا (س) به مبلغ 30 میلیارد ريا

2- خرید و نصب سنگ راه پله ورودی‌های حرم مطهّر امام حسین (ع) حدوداً به مبلغ یک میلیارد ريال

3- ساخت یک درب رواق حرم مطهّر امامین عسکریین(ع) به مبلغ 2 میلیارد ريال

محمد حسن اصغری در پایان ضمن دعوت از از تمامی دوستداران و علاقمندان به اهل بیت (ع) جهت سهیم شدن در این امر خداپسندانه افزود: شماره حساب 1025 بانک ملی و 49/7878 بانک سپه شعبه مرکزی ساری آماده دریافت نذورات و کمک‌های شماست. همچنین شماره تماس برای ارتباط با این ستاد در استان مازندران: 2210322 – 0151 می‌باشد/

اشتراک این خبر در :