تعدادی از پرسنل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران خبر از بیکاری 160 نفر از نیروهای این سازمان را به فارس اطلاع دادند.

یکی از کارمندانی که قرار است حکم تسویه حساب و پایان کارش همین روزها امضاء شود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: به عنوان نیروی پروژه‌ای و حق‌التدریسی به مدت پنج سال در این سازمان مشغول فعالیت هستم.

وی تصریح کرد: غیر از من 159 نفر از پرسنل این سازمان که در قالب نیروهای پروژه‌ای و حق‌الندریسی و طرح‌های عمرانی مشغول فعالیت هستند قرار است که از کار بیکار شوند.

*خروج کارگرانی با 18 تا 20 سال سابقه کار

این کارمند که تاکید کرد نامش فاش نشود،بیان داشت: برخی از کارکنانی که در لیست بیکاری قرار دارند حداقل 18 تا 20 سال به همین منوال با این سازمان همکاری می‌کردند.

وی بیان داشت: سال‌های گذاشته میراث فرهنگی قرار داد همکاری مدت داربا ما امضاء می‌کرد ولی امسال تاکنون قراردادی با ما منعقد نکرد.

*عدم دریافت حقوق 5 ماهه و رضایت از روند ادامه فعالیت

این کارمند که قرار است تسویه حساب با وی انجام شود در ادامه بیان داشت: با وجود اینکه پنج ماه از سال گذشت و حقوق دریافت نکردیم ولی حاضریم زمینه‌ای فراهم شود تا ما همچنان به روند فعالیت‌مان در این سازمان ادامه دهیم.

*نداشتن پروژه دلیل خداحافظی با 160 نیروی کار

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران با تایید تسویه حساب با 160 نفر از پرسنل پروژه‌ای و حق‌التدرسی و عمرانی این اداره کل اظهار داشت: به دلیل نداشتن پروژه و نداشتن تخصیص برای اجرای پروژه مجبور با تسویه حساب با این افراد هستیم.

سیف‌الله فرزانه درباره تسویه حساب با نیروهای حق‌التدریسی گفت: وقتی آموزش در اداره نداریم نگه داشتن این افراد در اداره توجیهی ندارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: این افراد برای اجرای پروژه‌های امانی در این سازمان به کارگیری شدند و مدت زمان مشخص هم برای فعالیت آنها در سازمان تعریف شده بود ولی در حاضر امکان به کارگیری و فعالیت آنها در سازمان وجود ندارد.

*اعتبار سازمان صفر است

وی دلیل تسویه حساب با این افراد را نداشتن اعتبار کافی برای اجرای پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و گفت: اعتبارات سازمان میراث فرهنگی در دو بخش ملی و استانی اختصاص داده می‌شود.

فرزانه بیان داشت: وقتی اعتبار سازمان ما صفر است این افراد را کجا نگه داریم.

این مسئول خاطر نشان کرد: 6 ماه این افراد اضافه‌تر در این سازمان حفظ شدند وقتی اعتبار کافی ندارم به ناچار باید از این افراد خداحافظی می‌کردم.

مدیرکل میراث فرهنگی در ادامه تصریح کرد: به‌کار گیری این افراد با مصوبه بود و در حال حاضر اعتباری برای اجرای این مصوبات نداریم.

این مسئول در باره سابقه‌کاری برخی از این افراد که دارای 18 سال سابقه هستند، بیان داشت: برخی از این افراد در غالب اجرای پروژه با سازمان همکاری داشتند.

وی اضافه کرد: برخی از این افراد مربیان حق‌التدریسی و تعدادی نیز در قالب پروژه با ما همکاری داشتند که به عنوان ناظر فنی پروژه با سازمان همکاری داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی درباره حفظ این نیروها گفت: با هیچ یک از این افراد ما قراردادی نداریم.

وی در پاسخ به این سئوال فارس که نداشتن قرارداد خودش جای سئوال دارد، اظهار داشت: قرارداد داشتیم، ولی قرارداد کاری مشخص داشتیم.

*تنها راه حفظ افراد تعریف پروژه جدید

این مسئول بیان داشت: تنها راه برای حفظ این افراد تعریف پروژه از جانب دولت است.

فرزانه درباره عدم امضاء قرارداد برخی از این افراد ابراز داشت: برخی از این افراد تا 31 تیرماه قرار داشتیم و ما به دلیل دلسوزی به این افراد تسویه حساب نکردیم و تلاش کردیم که این افراد را حفظ کنیم که موفق نشدیم.

*به‌کارگیری دو باره با تعریف پروژه جدید

این مسئول گفت: بسیاری از پروژه به صورت مصوبه داریم ولی تخصیص برای اجرای این پروژه نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در ادامه تصریح داشت: پروژه نیمه‌کاره به صورت مصوب داریم ولی هیچ رقمی به ما تخصیص نیافت.

وی در پایان گفت: هر وقت تخصیص اجرای پروژه در اختیار ما قرار بگیرید این افراد در سازمان به کارگیری می‌شوند.فارس

اشتراک این خبر در :