ساری-اعظم کردان

عضو انجمن قلم و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان کشور در نخستین دوره آموزشی تولید محتوا در حوزه کودک و نوجوان که با حضور اصحاب رسانه در ساری برگزار شد،گفت: وضعیت نشریات و فضاهای مجازی در پرداختن به حوزه کودک و نوجوان در کشور را نامطلوب دانست.

استاد محمود پوروهاب، در این کارگاه آموزشی یک روزه، تکراری بودن موضوعات خبری را از مشکلات جدی در رسانه ها دانست و افزود: اگر نویسنده یا خبرنگار بتواند زوایه نگاه و قلم خود را در موضوعات تکراری تغییر بدهد، می تواند مخاطب خود را حفظ کرده و افزایش دهد.

وی، ادامه داد:  نوشتن جملات به صورت طنز، کوتاه و موجز و عاطفی در حوزه  کودکان و نوجوانان از اهمیت برخرودار است.

این عضو انجمن قلم و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان کشور گفت: کودکان امروز منفعل نیستند و در برخی از موضوعات اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی از بزرگسالان نیز جلوترند.

پوروهاب ، با بیان اینکه در کشور ما اسطوره سازی در وسایل ارتباط جمعی، بویژه در فلیم سازی ضعیف است ، اظهار داشت: در این زمینه نسبت به دیگر کشورها بسیار عقب هستیم.

قابل ذکر است با توجه به استقرار دبیرخانه جشنواره ملی مطبوعات و رسانه های مجازی کودک و نوجوان در استان مازندران و لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی تولید محتوا برای نشریات بومی برای افزایش سطح علمی و اجرایی صاحبان قلم و اهالی رسانه این استان در فرصت کوتاه باقی‌مانده تا زمان برگزاری اختتامیه جشنواره(8اسفند 92)، نخستین دوره آموزشی تولید محتوا  و جذاب سازی آن در حوزه کودک و نوجوان با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، با سخنرانی استاد محمود پوروهاب وحضور بیش از 35خبرنگار از نشریات مکتوب و مجازی استان، به همراه صدور گواهینامه پایان دوره آموزشی، برگزار شد.

اشتراک این خبر در :