تفکیک تدریجی مدارس ابتدایی به دو دوره سه ساله

image_pdfimage_print
علیرضا کمره‌ای درباره اقدامات انجام شده پیرامون تکلیف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر تفکیک مقطع ابتدایی به دو دوره سه ساله و اجرای نظام دوری اظهار کرد: نظام دوری تکلیف سند تحول بنیادین است و در راستای انطباق مدارس با مندرجات سند اقداماتی را در دست داریم.

وی افزود: البته باید در نظر داشت که تفکیک مدارس ابتدایی به دو دوره سه ساله یک روند تدریجی است. یک علت این است که ۳۵ درصد مدارس ما دونوبته هستند و این مسیر به کندی طی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران با بیان اینکه تنها هرکجا مدرسه تک نوبته داریم می توانیم اقدام کنیم گفت: مدارسی را در سطح شهرستان‌های استان تهران داشتیم که از امکان جداسازی مدارس ابتدایی برخوردار بودند و دو دوره را در دو نوبت ساماندهی کردیم.

کمره‌ای ادامه داد: در سال آینده نیز در صورت ایجاد ظرفیت‌های جدید و تدارک دیدن فضاهای آموزشی بیشتر حتما برنامه جداسازی را ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: جلوگیری از آثار و تبعات سوء تربیتی در مدارس پر جمعیت از جمله اهداف اساسی مدنظر این بند از سند تحول بنیادین است.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo