معاون حقوقی، ثبتی و اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: در 7 ماه نخست امسال 140 مورد از آراء قضایی به نفع موقوفات استان مازندران صادر شده است.

مجتبی باقرزاده  با اشاره به ثبت اطلاعات امور اوقافی، حقوقی و ثبتی استان مازندران در سامانه جامع موقوفات کشور گفت: رسیدگی به ورود اطلاعات نیات واقفین، تکمیل و تصحیح آن یکی از اولویت‎های امور اوقافی، حقوقی و ثبتی در سامانه جامع است.

معاون حقوقی، ثبتی و اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به ثبت امور اوقافی و مالی به صورت هوشمند در استان گفت: از مزیت‎های این سامانه تسهیل در امور، پردازش اطلاعات، بودجه و انعقاد قرارداد اجاره است.

باقرزاده افزود: انجام تمام امور اوقافی و مالی از طریق این سامانه به صورت هوشمند و کاملا الکترونیکی انجام می‎شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت اطلاعات رقبات و موقوفات استان را با جدیت در دستور کار قرار داده‎ایم، گفت: از زمان راه‎ اندازی سامانه جامع موقوفات فعالیت‎هایی چون دادخواست‎های ارایه شده، آرا و قرارهای ماخوذه، مدارک مهم پرونده‎های دعاوی در بخش حقوقی و ثبتی انجام شده است.

به گفته باقرزاده در بخش ثبتی همچنین موضوعاتی چون نقشه‎ برداری، تحدید حدود، پذیرش ثبت، اخذ اسناد مالکیت مورد توجه است و آمار ثبت شده در سامانه جامع موقوفات به عنوان ملاک ارزیابی و ارزشیابی فعالیت‎ها در حوزه ثبتی و اوقافی قلمداد خواهد شد.

معاون حقوقی، ثبتی و اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران به وجود پرونده های اختلافی در محاکم قضایی اشاره کرد و گفت: در 7 ماه نخست امسال 140 مورد از آراء قضایی به نفع موقوفات استان مازندران صادر شده است.

باقرزاده تصریح کرد: با تلاش و پیگیری های همکاران حقوقی و ثبتی در اداره کل و ادارات اوقاف شهرستان ها این تعداد پرونده به نفع موقوفات استان در محام قضایی صادر شد.

اشتراک این خبر در :