با حضور نماينده ولي فقيه در استان و استاندار و برخي مديران استاني و كشوري، زنگ آغاز سال تحصيلي 94-93 نواخته شد

 استاندار مازندران در مراسم آغاز سال تحصيلي 94-93 در دبيرستان دخترانه نمونه دولتي پروين، ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهداي والامقام معلم و دانش آموز استان، با اشاره به تقارن خجسته روزبازگشايي مدارس و هفته دفاع مقدس، گفت: اين روزها، ياد آور دوران پرشكوهي است كه رزمندگان اسلام با روحيه مديريت جهادي، از آرمان ها و ارزش هاي انقلاب  صيانت كردند و دانش آموزان بايد با تاسي از شهيدان انقلاب اسلامي، در پاسداري از سنگر تعليم و تربيت تلاش نمايند.

ربيع فلاح جلودار،خاطر نشان نمود: هفته دفاع مقدس به ما آموخت كه بايد همواره با ايثار جان و مال خويش، ضمن تامين و حفظ استقلال كشور از آرمان هاي انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي پاسداري كنيم.

وي، روز بازگشايي مدارس را، روز بهار تعليم و تربيت و روز ملي آموزش و پرورش دانست و ياد آور شد: فرهنگ، پايه و اساس همه تحولات جامعه است و يك فرهنگ زماني مي تواند تاثيرگذاري بالايي داشته باشد كه از آموزش و پرورشي توانمند برخوردار باشيم.

استاندار با بيان اين نكته كه آموزش و پروش مي تواند فرهنگ عمومي جامعه را تعالي ببخشد، تصريح كرد: بازخورد اين فعاليت را بايد در جامعه جستجو كرد و وضعيت امروز استان ما نيازمند پايش و تجزيه و تحليل اصولي و علمي است.

فلاح با انتقاد از برخي جلوه هاي فرهنگ عمومي استان، از جمله وضعيت اجتماعي، آسيب هاي طلاق و اعتياد و روابط اجتماعي و اخلاقي حاكم بر جامعه، عنوان كرد: تنها نهادهاي آموزشي و فرهنگي مي توانند مانع بروز آسيب هاي اجتماعي شوند و به ساماندهي معضلات اجتماعي توفيق يابند.

رييس شوراي آموزش و پرورش استان، با اشاره به كسب رتبه هاي بالاي كنكور توسط دانش آموزان مازندراني و حضور آنان در المپيادهاي علمي و ميادين بزرگ ورزشي بين المللي، ياد آور شد: وضعيت استان بايد توسط دانش آموزان امروز كه مديران آينده جامعه ما هستند، مديريت و ساماندهي شود.

وي معلمان را جهادگران عرصه فرهنگ ناميد و از دانش آموزان خواست تا با خوب درس خواندن و كسب مهارت هاي لازم، خود را بريا ايفاي نقش در جامعه مهيا نمايند.

مقام عالي دولت در مازندران، با بيان اين كه با وجود نخبگان و امكانات مطلوب، متاسفانه جزء استان هاي برخوردار كشور نيستيم، اظهار داشت: مازندران بايد با تكيه بر تلاش و اهتمام علمي دانش آموزان امروز خود در همه زمينه ها نمونه باشد.

فلاح با اشاره به اين كه هيچ مشكلي در توسعه مازندران در زمينه هاي مختلف وجود ندارد، خاطر نشان ساخت: در سالي كه گذشت، با تدبير دولت و اميد و آرامشي كه در جامعه حاكم شد، وفاق، هم دلي و صميميت خوبي را در مازندران شاهد هستيم.

استاندار به منشور دولت تدبير و اميد به عنوان يك دولت فراجناحي اشاره كرد و بيان داشت: از همه ديدگاه ها و سلايق سياسي در مديريت استان بهره گيري كرديم و در آينده نيز از همه ظرفيت ها و توانمندي ها در مسير اعتلاي مازندران استفاده خواهيم نمود.

فلاح، ياد آور شد: امروز بحث اقتصاد مقاومتي و مردمي كه زاييده تفكر دوران دفاع مقدس و از فرامين رهبري معظم انقلاب است، بايد با مديريت جهادي محقق گردد و خوشبختانه زمينه بروز و ظهور آن در مازندران محقق شده است.

وي، آموزش و پرورش را مظهر اميد در جامعه خواند و بر استفاده از ظرفيت شوراي دانش آموزي، شوراي معلمان و انجمن اوليا و مربيان تاكيد كرد و ابراز داشت: آموزش و پرورش ظرفيت هاي فراوان دارد و با توجه به حضور 25 درصد جمعيت استان در كلاس هاي درس آموزش و پرورش و دانشگاه، بايد با ايجاد كرسي هاي آزاد انديشي، دانش آموزان و دانشجويان، قواعد گفتگو و نقد سازنده را بياموزند.

رييس شوراي آموزش و پرورش استان، با اشاره به اين كه با بهره گيري از توانمندي آموزش و پرورش، همه مسايل جامعه ساماندهي و حل مي شود، افزود: بايد پژوهش و تحقيق سرلوحه فعاليت هاي آموزشي قرار گيرد.

در اين مراسم، نماينده ولي فقيه در استان، معاون امور عمراني استاندار، مدير كل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش، مدير كل آموزش و پرورش استان، فرماندار و برخي مديران كل دستگاه هاي اجرايي استان حضور داشتند.

اشتراک این خبر در :