خبرگزاری فارس: علت  آتش‌سوزی میانکاله عامل انسانی بوده‌ است

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: دلیل آتش‌سوزی میانکاله عامل انسانی بوده ‌است.

ناصر مهردادی در گفت‌‌‌‌‌‌وگو با فارس در ساری با اشاره به وقوع آتش‌سوزی روز گذشته در میانکاله، اظهار کرد: آتش‌سوزی میانکاله در محل تکثیر ماهیان غضروفی شیلات در آشوراده آغاز شده که با کمک محیط‌بانان مستقر در منطقه مهار شد.

وی افزود: وزش باد سبب تشدید آتش‌سوزی شد که با همکاری یگان حفاظت محیط‌ زیست شیلات، یگان حفاظت محیط ‌زیست بندر ترکمن، فرمانداران گلوگاه و بندر ترکمن و اکیپ محیط‌بانان مستقر در میانکاله و سازمان‎های مردم نهاد مهار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه نگرانی درباره وقوع آتش‌سوزی در میانکاله وجود دارد، گفت: معمولاً مردم که از میانکاله بازدید می‌کنند آتش روشن کرده و آن را به‌خوبی خاموش نمی‌کنند و وزش باد سبب شده که آتش به مناطق مختلف سرایت می‌کند.

مهردادی با اشاره به اینکه دلیل آتش‌سوزی، عامل انسانی بوده‌ است، گفت: نیاز است امکانات اطفای حریق در منطقه افزوده شود نیاز است یک‌سری خودروهای ویژه برای ورود سریع به منطقه خریداری شود.

وی با اعلام اینکه وسعت منطقه میانکاله حدود 68 هزار هکتار است، یادآور شد: با توجه به وسعت منطقه میانکاله اطفای حریق در مناطق صعب‌العبور با مشکلات بسیاری مواجه است و همچنین وزش باد این مشکلات را دو چندان را کرده‌است.

اشتراک این خبر در :