معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق مازندران اظهار داشت : فرهنگسازی یکی از اصول مهم در مدیریت مصرف است و با وجود این که فرهنگها دیر شکل می گیرد ولی پس از شکل گیری به هم زدن آنها هم امکان پذیر نیست .

محمودی،  میزان مصرف برق مشترکان در فصول بهار ، پاییز و زمستان 30 درصد ظرفیت شبکه ها بیان کرد و ادامه داد : در دو ماه تابستان ناچار به استفاده 100 درصدی ظرفیت شبکه ها هستیم .

وی گفت : 79 درصد  مشترکان شرکت توزیع برق مازندران را خانگی ، 5 درصد را عمومی ، 3 درصد را کشاورزی ، 1 درصد صنعتی و 11 درصد تجاری تشکیل میدهند .

محمودی 60 درصدمصرف برق استان را غیر مولد بیان کرد و اظهار داشت : در بخش مولد ارزش افزوده اضافه می شود ولی در بخش غیر مولد هیچگونه ارزش افزوده ای اضافه
نمی شود و فقط جنبه رفاهی دارد به همین علت در  بخش غیر مولد پتانسیل صرفه جویی زیادی وجود دارد و باید از مصرف 2900 کیلووات ساعت به 1300 کیلووات ساعت برسانیم .

وی موفقیت شرکت توزیع برق مازندران در سالهای  اخیر در زمینه مدیریت مصرف برق ، مرهون همراهی و همکاری بسیار خوب مردم دانست.

وی تصریح کرد : برای جامعه ای که در مسیر توسعه است باید مدیریت بهینه در ان به عنوان اصل و ضرورت جدی و انکار ناپذیر تلقی و عنصر اصلی مدیریت مصرف ، آموزش است که باید به عنوان یک استراتژی مدنظر قرار دهیم .

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری  نیز به هزینه های سنگین سرمایه گذاری  برای تولید ، انتقال و توزیع برق اشاره و گفت : برای 1000مگاوات تولید برق یک میلیارد دلار  سرمایه گذاری نیاز است به همین دلیل باید در سمت تقاضا مدیریت مصرف صورت گیرد .

مهندس شمس الدین جمشیدی افزود : 50 درصد مصرف در  تابستان وسایل سرمایشی است و در استان مازندران  سرمایه گذاری در شبکه برای مصرف در دو ماه تابستان 2 تا 5/2 برابر ماههای دیگر می باشد تا بتوان از پیک تابستان عبور کرد .

وی پیک بار شرکت را در سال جاری در ساعت 15 روز شنبه مورخ 18/5/93 به میزان 1407 مگاوات بیان کرد .

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع برق مازندران 5/2 درصد از کل مصرف برق استان را روشنایی دانست و یادآور شد : برای مدیریت مصرف در بخش روشنایی چراغهای 50 وات ، 70 وات ، جایگزین چراغهای 125 وات و 210 وات جایگزین چراغهای 250 ، 400  و بالاتر شد که با این کار ضمن حفظ شدت روشنایی که سهم پیک روشنایی معابر در پیک 24 مگاوات است به میزان 3 مگاوات مدیریت مصرف شده ا

اشتراک این خبر در :