برگزاري كنفرانس گردشگري سلامت، زمينه ساز توسعه زير ساخت ها و صنعت درمان در مازندران
معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار، در نشست خبري اولين كنفرانس گردشگري سلامت كشورهاي عضو اكو، بابيان اين كه اجراي طرح گردشگري سلامت، به سلامت محيط زيست و كاهش آلودگي ها كمك خواهد كرد، اظهار داشت: برگزاري اين كنفرانس بحث توسعه زير ساخت ها و لزوم تقويت آن ها را در ذهن و نگاه مديران فراهم خواهد نمود و منجر به توسعه صنعت درمان و زير ساخت هاي آن خواهد شد.

 علي احساني، با اشاره به اين كه بايد براي فعاليت هاي اقتصادي و رونق بازار محصولات مختلف در مازندران، هزينه شود، ياد آور شد: هزینه برای فعالیت‌های اقتصادی و ارز آوری در استان، هزینه نبوده، بلکه سودآوری ، موفقیت و موجب اعتلاي مازندران است.

وي با اشاره به تغيير چشم انداز و راهبردهاي توسعه استان، تصريح كرد: از راهبردهاي توسعه استان كه در مسير تغير و تحول جدي قرار گرفته، حوزه گردشگري سلامت با عنوان گردشگري نوين است كه طبق برنامه به دنبال پايداري در اين صنعت و رونق آن هستيم و برگزاري اين كنفرانس به تحقق آن كگمك بسيار خواهد نمود.

احساني، برگزاري كنفرانس گردشگري سلامت را در جهت پايداري اين صنعت موثر خواند و بيان كرد: براي گسترش و توسعه تجارت كه از برنامه هاي محوري اقتصادي استان است، كشورهاي عضو اكو در اولويت هستند چون تعهدات في مابين دارند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران افزود: فرودگاه‌های مازندران فاقد شدت پروازو عدم تاثیر اقتصادی اند و با برگزاری این کنفرانس در بخش توسعه فرودگاه‌ها ورود پیدا خواهيم كرد که کمکی قابل توجه در دیگر حوزه‌های زیرساختی است.

احساني، با اشاره به اين كه اطلاع رساني نا صحيح، منجر به هزينه براي استان و چالش براي فعاليت مسوولانه برخي دستگاه ها خواهد شد، گفت: اگر در ساختار توسعه، داراي ادبيات مشترك باشيم و رسانه ها با همسويي در توسعه زير ساخت هاي اداري، دستگاه هاي اجرايي را حمايت كنند، افق توسعه در اين بخش پديدار خواهد شد.

وي با اشاره به اين كه در بالفعل كردن ظرفيت هاي كنفرانس  گردشگري سلامت كشورهاي عضو اكو، يك شوراي راهبري شكل خواهد گرفت و يك سند توسعه صنعت گردشگري نيز در اين كنفرانس امضاءخواهد شد، افزود: در پايان نيز بيانيه اي در جهت بهره گيري از ظرفيت هاي طرح شده در كنفرانس و تداوم همكاري بين كشورهاي عضو اكو در موضوع گردشگري سلامت تنظيم خواهد شد.

اشتراک این خبر در :