رئیس هیئت نجات غریق شهرستان ساری از فعالیت 120 ناجی در سواحل دریای خزر ساری خبر داد و گفت: تاکنون 53 نفر از غرق شدن در این دریا نجات یافتند.

به گزارش کیاپرس، عبدالرضا غلامی ، در گفتگو با فارس با اشاره به اینکه این شهرستان دارای بیش از  14 کیلومتر سواحل دریا است، افزود: 12 طرح خصوصی با پوشش دو کیلومتر در حال فعالیت هستند.

رئیس هیئت نجات غریق شهرستان ساری از فعالیت 120 ناجی در سواحل دریای خزر ساری خبر داد و بیان داشت: 60 ناجی در نقاط کور و 60 ناجی در طرح‌های خصوصی در حال فعالیت هستند.

غلامی با اعلام به اینکه حقوق ناجیان غریق در سال‌های گذشته پس از 10 یا 11 ماه پرداخت می‌شد، بیان داشت: امسال با رویکرد جدید مسئولان استانی و شهرستانی حقوق ناجیان غریق به موقع پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلی در پرداخت حقوق ناجیان غریق نسبت به سال گذشته وجود ندارد، افزود: با تلاش رسانه‌ها و مسئولان این مشکل برطرف شده است.

رئیس هیئت نجات غریق شهرستان ساری با تقدیر از خبرگزاری فارس در راستای حمایت از مشکلات سال گذشته ناجیان غریق شهرستان ساری، گفت: رسانه‌های استان مازندران در راستای پوشش مشکلات ناجیان غریق گام‌های موثری برداشتند و صدای این قشر زحمت‌کش را به گوش مسئولان رساندند.

وی با بیان اینکه ناجیان غریق در سواحل دریا از امکانات ابتدایی برخوردار هستند، بیان داشت: امروزه در نوار ساحلی کشورهای پیشرفته از امکاناتی مانند جت‌اسکی و قایق نجات برخوردار هستند که سواحل شهرستان ساری برای افزایش امنیت جان مسافران باید از امکانات بالایی برخوردار باشد.

غلامی از نجات 53 نفر در سواحل دریای خزر ساری خبر داد و گفت: نجات مسافران و افرادی که در حال شنا هستند نیازمند همکاری و توجه به فرامین ناجی غریق است.

وی با بیان اشاره به اینکه سواحل دریا در ساری نسبت به دیگر سواحل شهرهای مازندران متفاوت است، افزود: جریان‌های شکافنده‌ای در سواحل دریای خزر ساری وجود دارد که موجب فریب مسافران و افرادی که درحال شنا هستند، می‌شود.

رئیس هیئت نجات غریق شهرستان ساری با اعلام اینکه مشکل اصلی غرق شدگان عدم آشنایی به فن شنا و آشنا نبودن به جریان‌های شکافنده دریا است، گفت: راهنمایی ناجیان غریق می‌تواند از بروز هرگونه مشکل و تلفات جلوگیری کند.

غلامی اظهار داشت: پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی در راستای برطرف کردن مشکلات ناجیان غریق و طرح‌های سالم‌سازی دریا جای تقدیر دارد که این مسئله موجب افزایش امنیت جان مسافران در سواحل شده است.

وی با بیان اینکه 14 کیلومتر از سواحل دریای خزر در شهرستان ساری نیازمند تعداد بیشتری از آمبولانس و ایستگاه هلال احمر است، افزود: در تعطیلات چند هفته اخیر بیش از 5 میلیون مسافر و گردشگر به طرح‌های دریا سواحل دریای خزر در شهرستان ساری مراجعه کردند.

رئیس هیئت نجات غریق شهرستان ساری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ یک از مسافران و شناگران در سواحل دریای خزر در شهرستان ساری غرق نشده‌اند، یادآور شد: در سال گذشته 11 نفر در سواحل دریای خزر شهرستان ساری غرق شده بودند.

اشتراک این خبر در :