رسول ظفرمند صبح امروز در نشستی خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: سلامت باید به عنوان موضوع اصلی مدنظر متولیان بهداشت و درمان کشور قرار گیرد و بدان توجه شود.

وی افزود: هدف نهایی متولیان بیمه سلامت در کشور این بوده که سلامت را به صورت ملموس در جامعه فرهنگ سازی کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه هدف نهایی پزشک خانواده این بوده که از پرداخت هزینه های درمانی توسط مردم پیشگیری کند، تصریح کرد: بسیاری از اقدامات پاراکلینیک، اسکن و رادیوگرافی هزینه های بالایی بوده که اکنون توسط مردم صورت می گیرد.

ظفرمند با بیان اینکه سلامتی افراد جامعه باید در طرح پزشک خانواده مدنظر باشد، افزود: برای فرهنگ سازی اجرای پزشک خانواده در کشور نیاز به زمان بیشتری داریم.

وی با اعلام اینکه پزشکان برای اجرای طرح پزشک خانواده و اجرای دقیق آن باید بیشتر تلاش کنند، گفت: هنوز طرح پزشک خانواده در استان به‌درستی اجرا نشده که دولت به دنبال توسعه این طرح است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه ماهانه 1.2 میلیارد تومان از طریق این اداره کل برای اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران هزینه می شود، افزود: اعتقاد داریم پولی که به پزشکان خانواده، داروخانه ها پرداخت می کنیم در راستای ارتقا سرمایه گذاری برای سلامت مردم است.

ظفرمند با اعلام اینکه 85 درصد جمعیت تحت پوشش استان با جمعیت 400 هزار نفر از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند، گفت: بالغ بر 111 هزار نفر افراد فاقد هرگونه بیمه با اجرای طرح بیمه سلامت دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه ساختمان ملکی اداره بیمه سلامت رامسر همزمان با سالروز تاسیس این سازمان بهره برداری می شود، افزود: هم اکنون 1.7 میلیون نفر از جمعیت روستایی و 1.4 میلیون نفر از جمعیت شهری استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

وی با تاکید بر اینکه 90 درصد  بیمارستان های دولتی، خصوصی و کلینیک های استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، گفت: 80 درصد پرداختی پزشک خانواده روستایی و شهری استان به طرف های قرارداد مربوط به ماه های اخیر پرداخت شده است.

22 مرداد 93 دومین سالروز تاسیس سازمان بیمه سلامت است.

اشتراک این خبر در :