فرماندار ویژه بابل در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، عدم پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از سوی شهرداری ها را جرم دانست.

رجب ملایی  با بیان اینکه وضعیت کتابخانه های عمومی بابل تا رسیدن به افق سند چشم انداز توسعه فاصله بسیاری دارد، به لزوم کار و تلاش مضاعف جهت جبران عقب ماندگی ها و رسیدن به اهداف تاکید کرد.

وی با توصیه به شهرداران جهت اجرای قانون و پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها، اذعان داشت: عدم پرداخت این مبالغ از سوی شهرداری ها با توجه به بند صریح قانونی، جرم تلقی می شود و باید بدان پاسخگو بود.

فرماندار ویژه بابل افزود: ضرورت دارد با تشکیل جلسات مستمر انجمن کتابخانه های عمومی، به مشکلات این نهاد فرهنگی رسیدگی کامل شود تا بستر سازی مناسبی برای جوانان در سطح شهرستان فراهم شود.

ملایی رئیس همچنین از خیران کتابخانه ساز درخواست نمود تا مسئولین را در ارتقاء شاخص های کتابخانه ای کمک کنند تا خدمات فرهنگی ماندگاری از آنها به جای بماند.

در پایان نیز مقرر گردید یک کتابخانه عمومی در بخش بندپی شرقی بابل با تامین زمین از سوی بخشداری و مشارکت انجمن خیران، فرمانداری و اداره کل کتابخانه های عمومی ساخته شود.

اشتراک این خبر در :