استاندار مازندران كه در همايش منطقه اي ائمه جمعه 15 استان كشور در رامسر فرهنگ را ضامن سعادت و سلامت جامعه خواند و گفت : بسياري از مشكلات جامعه ما با فرهنگ سازي حل مي شود

دكتر ربيع فلاح  با اشاره به حماسه 24 خرداد گفت : همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند كه همه بايد از رئيس جمهور حمايت كنند و او را كمك كنند انتظار داريم تا رئيس جمهور عزيز كه خود از چهره هاي روحاني جامعه هستند مورد حمايت همه جانبه قرار گيرند.

وي نقش ائمه جمعه را در ارتقاء  فرهنگ عمومي و تحقق  سبك زندگي اسلامي و حاكم نمودن ارزشهاي الهي در زندگي بسيار مهم و اساسي خواند و گفت : ايجاد فضاي مناسب براي حضور و مشاركت مردم بويژه جوانان در سازندگي كشور از اموري مهم است كه بايد مورد توجه قرار گيرد

مقام عالي دولت در استان با اشاره به اين كه مازندران گرچه در توليد 15 محصول زراعي در كشور رتبه برتر را دارد، ليكن نيازمند اعتبارات بيشتري براي متحول كردن اين بخش است، گفت: با توجه به اعتبارات فاينانس كه از طريق مذاكرات و هماهنگي هاي بالادستي به كشاورزي استان اختصاص يافته است در چند سال آينده در توليد برخي محصولات باغي استان تا 100 درصد  افزايش را شاهد خواهيم بود.

فلاح با اعلام اين كه با توجه به اعتبارات تخصيص يافته، بهره گيري از آب هاي سطحي ظرف چند ساله آينده از 10 درصد به 35 تا 40 درصد در جهت شكوفايي كشاورزي مازندران ارتقا خواهد يافت، خاطر نشان ساخت: در زمينه ي كشت علوفه كه از استعدادهاي مهم مازندران است برنامه هاي خوبي را در دست اجرا داريم كه نياز دامپروري در اين بخش را مرتفع خواهد نمود .

وي ادامه داد: با اجراي برنامه هاي آبخيز داري، ضمن كاهش خسارات سيل در استان، افزايش اجراي طرح هاي كشاورزي و زراعت محصولات مختلف در نزديك به 500 هزار هكتار از زمين هاي شيب دار را شاهد خواهيم بود.

وي از دريا به عنوان يكي از كانون ها و استعدادهاي مازندران در جهت شكوفايي اقتصادي استان نام برد و ياد آور شد: گرچه به دليل عدم رعايت رژيم حقوقي و مسايل زيستي درياي خزر، حيات آبزيان در اين دريا به مخاطره افتاده است، ليكن برنامه پرورش ماهيان خاوياري در قفس دريايي را در برنامه داريم، كه استعداد مازندران در اين بخش تا 1 ميليون تن در حال حاضر خواهد بود.

مقام عالي دولت در مازندران افزود: در سال 93 شاهد توليد انبوه و گسترش فزاينده توليد ماهيان خاوياري در مازندران خواهيم بود كه توليد اين نوع از آبزيان را از 100 تن تا 3 و 4 هزار تن و طي يك برنامه 5 ساله از 20 تا 30 هزار تن افزايش خواهد داد.

وي به توانمندي مازندران در موضوع گردشگري اشاره كرد و با بيان اين كه گرچه استان در زمينه زيرساخت در اين بخش دچار مشكلات جدي است، عنوان نمود:   در سال 93 هم چنين شاهد اجراي طرح هاي مختلف در حوزه گردشگر ي طبيعت، سلامت، ورزشي و گردشگري دريايي در استان خواهيم بود كه با توجه به ورود نزديك به 9 ميليون مسافر به مازندران در نوروز سال جاري، مي توان اميدوار به تحول جدي در اين بخش بود.

فلاح با اشاره به اين كه گرچه كمتر از 30 درصد از ظرفيت شهرك هاي صنعتي استان فعال است و به دليل فقدان صنايع سنگين در استان، مشكلات بيكاري در مازندران جدي است، گفت: اميدواريم در سايه همدلي و برنامه ريزي هاي صورت گرفته از اين مشكلات عبور نماييم.

وي با اعلام اين كه در صنعت نفت و گاز و پتروشيمي مازندران داراي ظرفيت مطلوبي است، ياد آور شد: طرحي در صنعت مادر در اين بخش از سوي كارشناسان خبره و حمايت وزارت نفت در دست تهيه است كه مازندران را به عنوان هاب انرژي كشور مطرح خواهد كرد.

استاندار با اشاره به اين كه مازندران هم اينك از نظر سياسي، اجتماعي و فرهنگي در شرايط مطلوبي قرار دارد، خاطر نشان ساخت: مازندران در سايه وحدت همه گروه ها و انديشه ها به ويژه هماهنگي و همراهي ائمه جمعه، نمايندگان مجلس و صاحب نظران و نخبگان و تيم كارشناسي مستقر در استانداري و دستگاه هاي اجرايي به برنامه هاي توسعه اي خود جامه عمل خواهد پوشاند

اشتراک این خبر در :