اختصاص – کیاپرس/مدیر عامل انجمن بیماران تالاسمی استان هرمزگان گفت: چند سال پیش یک دستگاه MRI T2 star به این استان آوردند و در بیمارستان صاحب الزمان (عج) بندرعباس نصب کردند، چند سالی هم خدمات به بیماران استان از جمله تالاسمی ارایه شد اما الان این تنها دستگاه MRI خراب است و بیماران مجبور به مراجعه به استان های دیگر هستند.

محسن بندرعباسی در گفت و گو با خبرنگار کیاپرس اظهار داشت: مدتی است که بیماران تالاسمی هرمزگانی برای دریافت خدمات ام آر ای به شهرهایی مانند تهران، شیراز یا کرمان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: پیگیری های ما برای راه اندازی این دستگاه تاکنون به نتیجه نرسیده، امیدواریم با مساعدت مسئولان این دستگاه مجدد مشغول فعالیت شود تا از مشکلات بیماران کاسته شود.

وی تاکید کرد: بیماران تالاسمی باید سالی یکبار MRI شوند و این آزمایش برای این بیماران بسیار ضروری است.

وی بیان داشت: مواقع ای که دستگاه MRI مستقر در بیمارستان صاحب الزمان (عج) فعال بود به سختی نوبت به هم بیماران می رسید، حالا که این تنها دستگاه خراب است و بیماران برای انجام این آزمایش دچار مشکل جدی هستند.

وی ادامه داد: هرمزگان استانی محروم است و انتظار داریم مسئولان توجه ویژه ای به این مردم محروم داشته باشند.

تنها درمانگاه جامع تالاسمی هرمزگان دچار کمبود پزشک متخصص است

وی به فعالیت تنها درمانگاه جامع تالاسمی در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: این مجموعه در حال حاضر دچار کمبود نیروی متخصص است.

وی ادامه داد: نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ بیمار تالاسمی در استان تحت پوشش انجمن داریم. با توجه به وسعت استان، برخی از بیماران تحت پوشش انجمن نیستند که پیش بینی می شود حدود ۳۰ درصد بیماران استان باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان استان رفتار سلیقه ای با درمان و بیماران از جمله تالاسمی دارند،گفت: با تغییر آنها رویه ها هم عوض میشود که این کار، مشکلاتی برای بیماران به وجود می آورد.

اشتراک این خبر در :