شایع‌ترین و جدی‌ترین مشکلات دریچه‌ای قلب چیست؟کیاپرس / تنگی دریچه آئورت یا AS یکی از انواع بیماری آئورت قلب بوده و یکی از شایع‌ترین و جدی‌ترین مشکلات دریچه‌ای قلب است.

به گزارش کیاپرس، دکتر علی یوسف‌نیا در جریان برگزاری پنل تنگی دریچه آئورت که در قالب برنامه‌های پنجمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین برگزار شد، در گفتگو با وب دا، اظهار کرد:تنگی دریچه آئورت (Aortic stenosis) یا AS یکی از انواع بیماری آئورت قلب بوده و یکی از شایع‌ترین و جدی‌ترین مشکلات دریچه‌ای قلب است و نام این بیماری کاملاً گویای وضعیت آن است.

وی تصریح کرد: دریچه‌ آئورت دریچه‌ای است که خون را از بطن چپ به درون سرخرگ آئورت که سرخرگ اصلی خروجی از قلب است و خون را به اندام‌ها می‌فرستد، هدایت می‌کند.

مسئول پنل تنگی دریچه آئورت با بیان اینکه قلب چندین دریچه و چندین حفره دارد که هر کدام از این بخش‌ها ممکن است که دچار مشکل شوند، خاطرنشان کرد: برخی از بیماری‌های قلبی در اثر اختلال عملکرد دریچه‌های قلب ایجاد می‌شوند که یکی از آنها تنگی دریچه آئورت است و ما در این پنل تخصصی به دنبال کمک بهتر و درمان موثر این گروه از بیماران با انتقال تجربیات حاصل شده در طی سال‌های اخیر به متخصصان این حوزه تخصصی هستیم.

اشتراک این خبر در :