معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو از فعالیت آزمایشی سکوهای اینترنتی برای حمل دارو به مدت ۶ ماه در یکی از استان‌ها خبر داد.

به گزارش کیاپرس، دکتر سید حیدر محمدی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی، اظهار کرد: این آیین‌نامه با همکاری سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات تدوین شده است.

وی با تأکید بر مخالفت سازمان غذا و دارو با فروش اینترنتی دارو، عنوان کرد: این آیین‌نامه فقط مربوط به حمل دارو و تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است و شامل داروهای خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل نمی‌شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه مجوز فعالیت سکوهای حمل دارو توسط سازمان غذا و دارو و با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، گفت: دوره‌های آموزشی برای متقاضیان فعالیت در این حوزه برگزار خواهد شد و وزارت بهداشت بر ضوابط اجرایی و فنی نظارت خواهد داشت.

دکتر محمدی همچنین از ممنوعیت درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این سکوها خبر داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: داروخانه‌هایی که قصد فعالیت با سکوهای اینترنتی را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و در صورت ثبت شکایت از سکو یا داروخانه، سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری خواهد بود.

اشتراک این خبر در :