کیاپرس/کنگره بین المللی قلب کاسپین در راستای آشنایی هر چه بهتر با رویکرد های درمانی غیر تهاجمی به بیماران مادر زادی ،ساختمانی و دریچه ای قلب به همت بنیاد قلب کاسپین و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری بنیاد جهانی قلب و CSI و آستان قدس رضوی برگزار می شود.

به گزارش کیاپرس از وبدا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس بخش بیماری های مادرزادی قلب و قلب کودکان با اشاره به اینکه این کنگره بین المللی به همت بنیاد قلب کاسپین ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۲۴ الی ۲۶ فروردین ماه سال آینده برگزار می شود، خاطر نشان کرد: این کنگره برای پنجمین بار با حضور جمع زیادی از متخصصین و فعالین این رشته در سراسر جهان وایران در مشهد برگزار می شود.

دکتر بهزاد علیزاده با اشاره به اینکه بیماری‌های مادرزادی قلب شایع‌ترین بیماری مادرزادی در انسان است و یک درصد از تولدهای زنده دنیا مبتلا به بیماری‌های مادرزادی قلب هستند، تصریح کرد: برخی از این بیماری‌ها در بدو تولد کشف نشده و علائمش در دهه‌های بعدی مشخص می‌شود، اما برخی در همان بدو تولد خود را نشان می‌دهند و نیازمند درمان عاجل هستند .

رئیس بخش بیماری های مادرزادی قلب و قلب کودکان گفت: در این کنگره مهمانان خارجی به همراه متخصصین کشورمان در حوزه بیماری های مادرزادی، ساختمانی و دریچه ای قلب، از طریق اعمال غیر تهاجمی و مداخلات درمانی بدون نیاز به جراحی به شیوه آنژیوگرافی در اتاق های عمل آنژیوگرافی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کنگره بین المللی قلب یکی از قوی ترین برنامه ها در جایگاه علمی است از همین رو برنامه به صورت پخش زنده در دسترس سایرین قرار می گیرد، عنوان کرد: در این کنگره همکاری بسیاری از کشورهای دنیا را خواهیم داشت.

دکتر علیزاده با بیان اینکه ۵ اسفندماه همزمان با میلاد باسعادت حضرت قائم(عج)، برنامه ضیافت زندگی در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پاس زحمات تیم پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود، عنوان کرد: در این برنامه از پیشکوستان و دست اندرکاران حوزه پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقدیر می شود.

وی با اشاره به اینکه تیم پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانسته موفقیت های بزرگی را در عرصه های مختلف پیوند به دست آورد، ابراز کرد: پیوند همزمان کبد و پانگراس، پیوند قلب، قرنیه چشم، پوست، کلیه و پیوند مغز استخوان از جمله موفقیت های تیم پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که توانسته جان بسیاری از افراد را نجات دهد.

اشتراک این خبر در :