کیاپرس /مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: حدود دو هفته است که کیت آزمایشگاهی و پروتز دچار کمبود شده‌اند چون بالغ بر ۸۰ میلیون یورو کالا در گمرک آمده و ترخیص نمی‌شود. عدم ترخیص این کالاها در اختیار سازمان غذا و دارو نیست اما متاسفانه به پای ما می‌نویسند.

دکتر سعیدرضا شاهمرادی در پنل رفع موانع تولید تجهیزات پزشکی در دومین نمایشگاه سلامت بنیان افزود: آیا وزارت بهداشت جز تامین مناسب کالا وظیفه دیگری هم دارد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات طولانی بودن چرخه تامین کالا بیش از هشت ماه است که هرچه این زمان کوتاهتر باشد به نفع کشور است.

وی بیان داشت؛ برای اجرای طرح تجهیزیار حتما باید صندوقی برای جبران مابه‌التفاوت تغییر نرخ ارز ایجاد شود وگرنه هزینه‌های مردم سر به فلک خواهد کشید.

دارویار، آیینه عبرت تجهیزات‌یار شود

دکتر جلیل سعیدلو رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی دندانپزشکی آزمایشگاهی و دارویی هم در پنل رفع موانع تولید تجهیزات پزشکی در دومین نمایشگاه سلامت‌بنیان گفت:در چند سال گذشته، متاسفانه زیرساخت تولید در شرایط خوبی نبوده است.

وی افزود: تامین مواد اولیه روند طولانی مدتی بالغ بر هشت ماه دارد که این طولانی شدن مدت، به رکود سرمایه می انجامد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات حوزه تجهیزات و ملزومات، قیمت‌گذاری است، گفت: طرح دارویار یک ضرورت بود ولی در اجرا به بحران نقدینگی برخورد، بنابراین این موضوع را در تجهیزات آینه عبرت کنیم.

وی افزود: اگر پایه نرخ ارز را تغییر می دهیم، قیمت‌گذاری را نیز باید متناسب با آن در نظر بگیریم در غیر این صورت تولید امکانپذیر نخواهد بود

وی بیان داشت: مشکل دیگر در حوزه تولید مطالبات است که مشکلساز شده است. ما اعتقاد داریم ارز باید تک‌نرخی شود ولی باید پیش از آن تکلیف مطالبات روشن شود.

اشتراک این خبر در :