کیاپرس/کنفرانس یکروزه “استانداردهای درمان با سلولهای بنیادی مزا نشیمی” در بیمارستان قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

به گزارش کیاپرس از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشیار مهندسی بافت و معاون آموزش، پژوهش، و فناوری مرکز جامع فناوری سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به وجود دو کلین روم خصوصی در شهر مشهد و آمادگی کلین روم های دانشگاه در محل پارک علم و فناوری بوعلی در آینده نزدیک، تبیین استانداردهای درمان با سلولهای بنیادی مزانشیمی و ترغیب متخصصین علوم بالینی برای انجام سلول درمانی استاندارد از مهمترین دغدغه های این کنفرانس یکروزه است.

دکتر علی مرادی با اشاره به اینکه شش کلین روم دانشگاه بزودی در مسیر فراهم آوری سلولهای بنیادی برای درمان بیماریها قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: در این کنفرانس یکروزه، ضمن بازخوانی استانداردهای ابلاغی معاونت ریاست جمهوری در اسنفدماه ٩٩ که همراه با تعیین تعرفه درمانی و ابلاغیه حمایت سازمانهای بیمه گر همراه بوده است، به امکان سنجی راه اندازی بخش های سلول درمانی در مراکز دانشگاهی پرداخته خواهد شد.

وی ضمن دعوت از کلیه پزشکان و متخصصین علوم پایه و بالینی برای شرکت در این برنامه یکروزه، تصریح کرد: این استانداردها توسط دکتر بی بی فاطمه کلالی نیا، رئیس مرکز جامع، دکتر شیرین حامد اکبری طوسی، معاون اجرائی مرکز، دکتر حمیدرضا رحیمی، و دکتر علی مرادی برای مخاطبان ارائه خواهد شد. همچنین، اساتید گروههای مختلف بالینی و پایه نیز در خصوص امکان سنجی استفاده از سلولهای بنیادی نکاتی را بیان خواهند نمود.

دکتر مرادی ابراز کرد: حضور در این کنگره دارای امتیاز باز آموزی برای پزشکان و متخصصین بالینی است و در روز پنجشنبه ٢٣ اذرماه از ساعت ۰٨:۰۰ صبح تا ١٣:۰۰ در تالار شهید پندی ساختمان کتابخانه بیمارستان قائم(عج) مشهد برگزار خواهد شد.

دکتر مرادی ضمن اشاره به تنوع گروههای هدف این کنفرانس بازآموزی یکروزه، اظهار کرد: ارتوپدی، جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی، جراحی عروق، جراحی عمومی، قلب و عروق، جراحی کلیه و مجاری اداری، مغز واعصاب، زنان و مامایی، گوش، گلو ، بینی و جراحی سر و گردن، بیهوشی، بیماریهای مغز و اعصاب، اطفال، بیماریهای پوست ، روماتولوژی ، گوارش و کبد، خون بالغین از جمله گروه های هدف این کنگره هستند.

علاقمندان برای ثبت نام در برنامه می توانند به سامانه آموزش مداوم دانشگاه به نشانی اینجا مراجعه کنند.

اشتراک این خبر در :