کیاپرس /رئیس انجمن جراحان کودکان گفت: نیروهای جوان تمایلی ندارد که وارد جراحی کودکان شوند، مگر اینکه مسئولان از همین حالا تدابیر مناسبی برای رفع آن بیاندیشند.

دکتر احمد خالق نژاد در گفت و گو با خبرنگار کیاپرس اظهار داشت: اگر این اقدام در اسرع وقت انجام نشود، خیلی دیر می شود و ممکن است ما در چند سال آینده دچار کمبود شدید شویم.

وی تاکید کرد: استقبال از فوق تخصصی جراحی کودکان کم شده که دلایل آن را به وزارت بهداشت اعلام کردیم.

وی اعلام کرد: سخت بودن رشته جراحی کودکان و بسیار کم بودن میزان پرداخت حق الزحمه دستیاری از دلایل عدم تمایل است و همچنین ۳ سال بعد از آموزش جراحی عمومی، باید آموزش ببیند هم از دیگر دلایل تمایل کم به این رشته است.

وی اظهار داشت: این موارد سایه سنگینی بر روی آموزش جراحی کودکان کشور انداخته است و وزارت بهداشت باید به صورت جدی برای برطرف شدن آنها، فکر اساسی کند.

وی ادامه داد: نسل فعلی که هم در حال ارایه خدمت هستند و هم مشغول تربیت متخصصان می باشند در آینده نزدیک، بازنشسته می شوند.

وی افزود: نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت ما کمتر از سن بلوغ هستند و بخشی از خدمات این افراد توسط جراحان کودکان ارائه شود.

وی به تعداد جراحان کودکان در کشور اشاره کرد و ادامه داد: ۱۲۰ جراح کودکان در کشور داریم که در استان های مختلف مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: ۹ مرکز آموزش و تربیت جراحان کودکان در کشور داریم که ۴ مرکز در تهران و بقیه هم در مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز و در اهواز هستند.

اشتراک این خبر در :