کیاپرس /دومین رویداد ایده بازار ملی سلامت با محوریت گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و مکمل ها امروز ( ۱۴ آبان ماه) در سالن همایش های رازی آغاز بکار کرد.

به گزارش کیاپرس، این رویداد که با حضور جمعی از مجموعه ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه گیاهان دارویی، فراوردها و مکمل برپا شده تا فردا به کار خود ادامه می دهد.

دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور (نیماد) در حاشیه این رویدا گفت: باتوجه به این که کشور ما در رتبه بندی تولید علم جهان در سال ۲۰۲۲ در زمینه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و مکمل ها، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده و از طرفی با توجه به اینکه در زمینه زیست بوم کشور در حوزه پرورش گیاهان دارویی جزو کشورهای برتر هستیم ، لذا در حوزه فناوری هم باید شتاب بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: در این زمینه ضروری است کمیته ای با عنوان فرآورده های طبیعی، مکمل و داروهای گیاهی متشکل از متخصصین این حوزه، اساتید دانشگاه و فناوران برتر در موسسه نیماد تشکیل شود.

رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور (نیماد) همچنین خاطرنشان کرد: در فراخوان های بعدی موسسه نیماد، طرح های مربوط به این حوزه در کمیته به طور تخصصی بررسی می شود و بعد از مصوب شدن طرح ها از آنها حمایت های لازم شکل می گیرد.

اشتراک این خبر در :