مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در شش ماهه امسال ۶۹ 

نفر بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی افزود: از این تعداد ۴۷ نفر متاهل و مابقی مجرد هستند.

بر اساس آمارهای موجود در شش ماهه امسال، سقوط از بلندی با ۲۵ فوتی بیشترین عامل مرگ در حوادث کار بوده است. برق گرفتگی با ۱۹، جسم سخت با ۱۳ و سایر موارد با ۱۲ فوتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: در شش ماهه امسال بیشترین فوتی‌های ناشی از حوادث کار در خرداد ماه با ۱۷ مورد و کمترین آن در اردیبهشت ماه با ۷ مورد ثبت شده است.

طی این مدت شهرستان‌های ساری و آمل هر کدام با ۱۰ فوتی، نور با ۷ فوتی، عباس آباد با ۶ فوتی بیشترین و شهرستان‌های فریدونکنار و سوادکوه هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

عباسی افزود: به تفکیک سن متوفیان، بیشترین سن مربوط به افراد ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۹ فوتی بوده است و سنین بیش از ۶۱ سال با ۴ فوتی کمترین آمار طی شش ماه گزارش شده است.

وی همچنین از کاهش ۸ درصدی مصدومان حوادث کار در استان طی شش ماهه امسال خبر داد و گفت: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی این مدت ۴۱۴ نفر (۳۹۴ مرد و ۲۰ زن) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

عباسی با اشاره به اهمیت رعایت ایمنی در محیط کار، از کارفرمایان و کارگران خواست با رعایت اصول ایمنی از وقوع

حوادث کار جلوگیری کنند..

#مازندران #حوادث_کار #استان #جان #آمار #مصدومان #ایمنی

اشتراک این خبر در :