اختصاصی – کیاپرس /رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌ فناوری گفت: بیش از ۱۸ کشور محصولات بیوتکنولوژی کشور ما را می خرند و به عبارتی به این کشورها صادر می شود.

جواد محمدی روز یکشنبه در حاشیه پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی در گفت و گو با خبرنگار کیاپرس اظهار داشت: تمام محصولات بایوتکی که در داخل کشور تولید می کنیم صادرات هم داریم.

وی ادامه داد: این کار افتخار بزرگی برای کشور محسوب می شود که حاصل تلاش ک فعالیت محققان و پژوهشگران است.

وی افزود: ما این ظرفیت را داریم که در عرصه های بین المللی محصول خود را صادر کنیم که این موضوع با اتکا به جوانان این مرزوبوم محقق شده است.

وی ادامه داد: امنیت غذایی که یکی از مولفه های بسیار مهم امنیت ملی کشور است، بیوتکنولوژی می تواند آن را تامین کند.

محمدی افزود: ما با این تکنولوژی در حوزه کشاورزی می توانیم محصولاتی را تولید کنیم که آفت کش و سموم کمتری نیاز داشته و بهره وری بیشتری از محصولات کشاورزی بدست آوریم.

وی اظهار داشت: با استفاده از مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی می توانیم امید به زندگی را در کشور بالا ببریم.

وی گفت: می توانیم درمان بسیاری از بیماریها را با استفاده از فناوری های نوین این حوزه را محقق کنیم تا سلامت جامعه را ارتقا دهیم.

محمدی بیان داشت: بیماری های ژنتیکی که می بایستی با دارو درمان شوند با استفاده از ژن یا سلول درمانی یا ترکیب این ۲ مورد می توانیم به کمک این دسته از بیماران برویم.

مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی امروز (یکشنبه) میزبان پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی است که از امروز – یکشنبه – به مدت سه روز به همت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری و انجمن بیوتکنولوژی برگزار می‌شود.

اشتراک این خبر در :