اختصاصی – کیاپرس /رییس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: تعرفه های پزشکی را دستوری افزایش می دهند نه براساس منطق، که این کار آسیب هایی به همراه دارد.

احمد موذن زاده اظهار داشت: به همین دلیل همکاران پزشک ما اینقدر تمایل دارند که کارهای غیر درمانی یا حوزه زیبایی کار کنند یا اصلا از حوزه پزشکی خارج شوند، به کارهای پزشکی تمایلی ندارند.

وی افزود: این موضوع زنگ خطر برای مسئولان است و یکی از دلایل مهاجرت همکاران ما هم می باشد.

وی ادامه داد: میزان رشد تعرفه سال جاری در گروه پزشکی ۲۵ درصد بوده در حالیکه شاخص تورم براساس بانک مرکزی در سال گذشته حدود ۵۰ درصد بود که نشان می دهد منطق اقتصادی پشت این موضوع نیست.

وی با اشاره به اینکه ما مشکلاتی با بیمه های تکمیلی داریم، افزود: سندیکای بیمه های تکمیلی همان تعرفه های ناچیز را اجرا نمی کنند به عبارتی این مجموعه تعرفه های قانونی که دولت مصوب کرده را اجرا نمی کند.

وی افرود: اگر سازمان نظام پزشکی بخواهد تعرفه دیگری را اعلام کند توسط دولت برخورد می شود ولی با سندیکایی که تعرفه ها را می شکند، کسی برخورد نمی کند.

وی به پرداخت های سازمان های بیمه گر اشاره کرد و گفت: من لازم می دانم از عملکرد مناسب “بیمه سلامت” و سازمان بیمه “ساخد” تقدیر کنم، تقریبا پرداخت ها به روز انجام می دهند.

وی افزود: در طرف مقابل سازمان بیمه تامین اجتماعی ۷ ماه به موسسات فیزیوتراپی و سایر مراکز و موسسات درمانی بدهکار است.

وی اظهار داشت: در حالیکه براساس قانون، سازمان های بیمه باید ظرف ۲ ماه پرداختی های خود را به روز کنند به عبارتی مدت انتظار نباید بیش از ۲ ماه باشد.

اشتراک این خبر در :