اختصاصی – کیاپرس /متخصص قلب و عروق گفت: نمک و چربی جز مواردی است که مصرف آنها باید دقت شود، اما ما هر دو مورد را بیش از حد مصرف می کنیم.

دکتر بابک شریف کاشانی در گفت و گو با خبرنگار کیاپرس اظهار داشت: این چیزها در ابتلا به بیماری های قلبی نقش موثری دارد لذا از مصرف بیش از حد آنها باید خودداری کرد.

وی به مردم توصیه کرد که رژیم غذایی سالم و مقوی را در دستور کار خود قرار دهند و از مصرف غذاهای فراوری شده پرهیز کنند.

کاشانی مهمترین توصیه به مردم را پیشگیری اعلام کرد و گفت: مردم با سبک زندگی سالم ، دوری از مصرف بی رویه نمک و استعمال نکردن دخانیات به حفط سلامتی کمک موثری می کنند.

وی درپاسخ به این سوال آیامهمترین مشکل قلبی،نارسایی قلب است؟ گفت: نارسایی قلبی حاصل مشکلات دیگر قلبی است، اگر نارسایی قلبی در حال افزایش است، یعنی فشارخون و بیماری عروق هم در حال افزایش است.

وی گفت: ما داروهای مورد نیاز، متخصصان و تجربه مناسب برای درمان نارسایی قلبی را داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای مداوای نارسایی قلبی نیاز به اعزام بیماران به خارج از کشور است؟، گفت: برای انجام این کار، اصلا نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور نیست. از مداوای نارسایی تا پیوند قلب را در کشور انجام می دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شیوع نارسایی قلبی در بین زنان و مردان تفاوتی وجوددارد؟ گفت: تفاوت هایی بین زنان و مردان وجود دارد، برخی موارد در زنان و برخی دیگر در مردان شایع تر است.

وی با اشاره به اینکه عضله قلب ضعیف تر در مردان شایع تر می باشد، گفت: سیگار، فشار خون و بیمار های عروق قلبی از جمله ریزفاکتورهای خطر این بیماری هستند.

اشتراک این خبر در :