کیاپرس /مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : مرگ و میر ناشی از حوادث کار طی ۴ ماهه امسال ۴۶ نفر(همگی مرد) هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشت.
به گزارش کیاپرس از  روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران ، دکتر علی عباسی با بیان اینکه از این موارد ۳۱ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند ،افزود : بر اساس آمارهای موجود در ۴ ماهه سالجاری سقوط از بلندی با ۱۹ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می دهد و جسم سخت با ۱۰ ، سایر موارد با ۹ و برق گرفتگی با ۸ فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.
خرداد ماه بیشترین فوتی
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود :در ۴ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۷ مورد در خرداد ماه و کمترین آن با ۷ مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده‌ است .
شهرستان های ساری و آمل بیشترین شهر
این مقام اجرایی استان تصریح کرد : طی این مدت شهرستان‌های ساری و آمل هر کدام با ۷ و بابل و رامسر هر کدام با ۴ فوتی بیشترین و شهرستان‌های عباس آباد ، فریدونکنار و سوادکوه و نور هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.
سنین۴۱ تا ۵۰ سال بیشترین فوتی
مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان گفت : بیشترین سن مربوط به افراد ۴۱ تا ۵۰ سال با ۱۲ فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با ۲ فوتی کمترین آمار طی ۳ ماه گزارش شده است.
کاهش۱۱ درصدی مصدومین حادثه کار
عباسی افزود : بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی ۴ ماه امسال ۲۶۳ (۲۵۰مرد و ما بقی زن ) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشت .
عضو شورای قضایی استان ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

اشتراک این خبر در :