کیاپرس /دبیر همایش روانشناسی سرمایه گذاری گفت: کارگزاری ها و شرکت های تامین مالی شرکت بزرگ در کشورهای پیشرفته، بخشی به نام روانشناسی مالی دارند اما این بخش برای ما وجود ندارد.

علی اخوت در حاشیه همایش روانشناسی سرمایه گذاری در پاسخ به خبرنگار کیاپرس افزود: حدود یکسالی است که بر روی روانشناسی سرمایه گذاری کار می کنیم و تصمیم گرفتیم آن را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: هرچند معامله کنندگان، افراد باهوشی و باتجربه هستند اما این افراد هم نیاز دارند کسانی کنارشان باشد و دست آنها را بگیرند تا استراتژی موفقی برای آنان، طراحی و اجرا کنند.

اخوت تاکید کرد: یک استراتژی ممکن است برای یک فرد مناسب و برای دیگران مناسب نباشد که دانش و فهمیدن این موضوع یک علم است و به آن روانشناسی سرمایه گذاری می گویند.

وی بیان داشت: برای عملیاتی شدن این موضوع نیاز به یکسری تکنیک ها، دوره ها، آموزش ها و تمرین ها است، اگر این کارها انجام شود، افراد معامله گر خوبی خواهند شد.

اخوت افزود: در این مجموعه، هم معامله گرهای بزرگ هم پزشکان مغز و روانشناسان حضور دارند، به عبارتی این افراد با هم روانشناسی سرمایه گذاری را تشکیل می دهند.

وی تاکید کرد: هر کدام به تنهایی نمی تواند کاری بکند به طور مثال معامله گر خوب یا روانشناس با تجربه به تنهایی نمی توانند کاری کنند بلکه ترکیب آنها مجموعه موفق به دست می آید و ما می خواهیم آن را در کشور پیاده سازی کنیم .

وی با اشاره به اینکه هدف مان این است که کار را از شرکت های بزرگ آغاز کنیم، افزود: ۳ تا ۶ ماه در قالب ۵ دوره می توان افراد را آموزش داد.

وی ادامه داد: ما در ابتدا برروی افراد کار می کنیم تا متوجه شویم مشکل کجاست، افراد باید متوجه شوند که نمی توانند بازار را کنترل کنند، بلکه عکس العمل مناسب مهم است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست آموزش را از سنین جوانی را آغاز شود؟ گفت: این مطلب درستی است و باید این آموزش از سنین جوانی آغاز شود.

اخوت به برگزاری اولین همایش روانشناسی سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: در این همایش سرمایه گذراران بزرگ مالی حضور دارند.

وی تاکید کرد؛ ما انتظار داریم وقتی کارگزاری ها و انجمن مالی ایران پذیرفتند این موضوع تاثیرگذار است، افراد راحت تر آن را قبول کنند.

اولین همایش روانشناسی سرمایه‌ گذاری ۲۵ مردادماه در سالن همایش‌ های هتل قلب تهران برگزار شد.

این رویداد، با حضور سخنرانان داخلی و خارجی و برنامه های متنوع، مفاهیم اساسی روانشناسی مالی به نحوی جامع و جذاب به شرکت کنندگان ارائه شد.

اشتراک این خبر در :