اختصاصی – کیاپرس /محققان ایرانی توانستند مچ بندهای پلیمری را به عنوان محصولی فناورانه تولید کنند که جایگزین گچ های سنتی اورتوپدی می شود.

دکتر حسین منصوری نژاد؛ مدیرعامل شرکت دانش بنیان بانیان طب سرو در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: یک محصول بسیار پیشرفته تولید کردبم که اصطلاحا به آن ورق پلیمری ترموفرم گفته می شود که جایگزین گچ های سنتی اورتوپدی می شود.

وی افزود: فردی که دست اش دچار شکستگی شده به جای گچ ارتوپدی می تواند از این مچ بند استفاده کند.

وی اظهار داشت: نحوه استفاده این محصول پیشرفته به این صورت است که ورق پلیمری ترموفرم را روی دست قرار و به مدت یک دقیقه آن را حرارات می دهند؛ مچ بند بعد از این مدت به فرم دست در می آید و درحد گچ های رایج ارتوپدی؛ محکم و سفت می شود.

وی؛ سبکی، قابل انعطاف و شستشو را از جمله ویژگی های این محصول اعلام کرد و گفت: این محصول هیچ آسیبی به دست نمی رساند و باز کردن آن به آسانی با حرارت انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این محصول پیشرفته در چند سال گذشته در دنیا بازار خوبی پیدا کرده است، افزود: چند شرکت آمریکایی، فرانسویی و آلمانی موفق به تولید مچ بندی پلیمری توموفرم شدند.

وی اظهار امیدواری کرد که در بازار داخل کشور هم شاهد گسترش استفاده از این محصول باشیم.

۱۵ محصول پیشرفته داریم

وی به سایر محصولات این شرکت اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر ۱۵ محصول پیشرفته داریم؛ که همپای بهترین کالاهای مشابه در دنیا تولید می شوند.

وی ادامه داد: محصولات ما شامل کمک درمانی پیشرفته ارتوپدی است که به عنوان مثال می توان به زانو بندهایی که بعد از عمل جراحی استفاده می شود، اشاره کرد.

وی افزود: این محصول تاکنون در کشور تولید نمی شد و ما توانستیم آن را تولید و روانه بازار داخل کشور کنیم؛ مشتریان از محصول ما راضی بودند.

وی گفت: کمربندهای پیشرفته طبی از دیگر محصول این شرکت دانش بنیان است.

وی بیان داشت؛ این محصول هم بعد از عمل جراحی برای بیماران دیسک کمر یا ستون فقرات دارند؛ استفاده می شود.

صادرات از مهمترین اولویت های ما می باشد

وی افزود: صادرات از مهمترین اولویت های ما می باشد؛ اولویت اول ما کشورهای همسایه و در مرحله بعدی به کشورهای دورتر است.

وی افزود: متنوع کردن محصولات از جمله الزمات ما برای ورود به بازارهای بین المللی است که در این مسیر گام برمی داریم.

اشتراک این خبر در :