اختصاصی : گردشگری سلامت در ایران ارزان و جذاب است/ هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم به مسایل شغلی پرستاران اهمیت نداد

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، گردشگری سلامت یا همان توریسم درمانی را در ایران ارزان و جذاب دانست و گفت: ما ظرفیت های لازم را برای ارائه خدمات مناسب به بیماران خارجی داریم.

دکتر حسین قناعتی در گفت و گو با خبرنگار کیاپرس  اظهار داشت: پیوند مغز استخوان در کشور ما حدود ۱۰ هزار دلار هزینه دارد اما این کار در هندوستان تا ۱۰۰ هزار دلار هزینه دارد؛ این موضوع نشان می دهد که ما مزیتهای فراوانی برای بیماران خارجی داریم.
وی ادامه داد: کشورهای همسایه ما دارای جمعیتی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون نفر هستند که با هزینه کمی می توانند به کشور ما مراجعه و از خدمات درمانی بهره ببرند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان ما باید بسترهای لازم را برای جذب گردشگران سلامت فراهم کنند، افزود: برای ارایه خدمات مناسب به این افراد باید قوانین دست و پاگیر و نظارت های بی مورد را بردارند.
وی نبود زیرساخت و آموزش های لازم مهمترین عامل کندی جذب توریسم درمانی در کشور دانست و گفت: افرادی که با بیماران خارجی در ارتباط هستند باید آموزش های لازم را ببینند.

امکان جذب سالانه ۲۰ میلیارد دلار از توریسم درمانی

وی اظهار داشت: ما در حالت ایده ال می توانیم از توریسم درمانی تا ۲۰ میلیارد دلار درآمد در سال داشته باشیم.
قناعتی بیان داشت: به این معنی که نظام سلامت از این طریق می تواند هزینه های خود را به راحتی تامین کرده و از نظر مالی به دولت هم کمک کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مسئولان باید توریسم سلامت را جدی بگیرند تا هم استفاده مطلوب از ظرفیت های حوزه سلامت صورت گیرد و هم درآمد خوبی را بدست آورد.
وی ادامه داد: ایران ظرفیت های خوبی در زمینه پیوند، جراحی های قلب، مغز و اعصاب ، عروق ، درمان سرطان ها و حوزه اورتوپدی دارد و در این زمینه ها سرامد است.
وی افزود: ما در عراق کارهای خوبی را انجام دادیم و بزودی دفتر توریسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا فعال می شود.
وی بیان داشت: از این طریق می توان بسیاری از بیماران عراقی را برای مداوا به کشور آورد.

هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم به مسائل شغلی پرستاران اهمیت نداد

قناعتی بیان داشت: تا بحال در هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم به مسائل شغلی پرستاران اهمیت نداده است. متاسفانه در خبر چند روز گذشته صحبت های بنده در مورد پرستاری را تقطیع کردند.
ما همه تلاش خود را خواهیم کرد که همکاران پرستار در بهترین وضعیت رفاهی باشند.
وی وضع کارانه برای پرستاران را یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: برای پرستاران کارانه وضع شده است. این اقدام مهمی است که در این دولت رخ داده است تا قدردان زحمات پرستاران عزیز؛ باشد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت بسیار خوبی در حوزه سلامت در کشور داریم، گفت: در دولت سیزدهم توجه جدی کادر پزشکی داشته است.
وی تاکید کرد که در دولت سیزدهم تلاش های زیادی انجام شده حقوق پرستاران و پزشکان را احیا کنیم.
قناعتی افزایش کارانه و حذف مالیات پزشکان تمام وقت دانشگاهها را از جمله اقدامات دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: سعی شده تا در شهرهای کوچک، کارانه بیشتری در اختیار پزشکان قرار گیرد و همچنین مالیات برای پزشکان تمام وقت صفر شده است.

اشتراک این خبر در :