پیام تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت فرزند برومند خطه گیلان

کیاپرس / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی در گذشت استاد احمد سمیعی گیلانی مترجم، نویسنده، ویراستار پیشکسوت و مدیر گروه ادبیات معاصر فرهنگستان زبان و ادب فارسی را تسلیت گفت و او را دانشور بزرگ ایران و فرزند برومند و افتخارآفرین خطه گیلان خواند.

به گزارش کیاپرس از خبرآنلاین و به نقل از روابط‌عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متن پیام محمدمهدی اسماعیلی برای درگذشت احمد سمیعی گیلانی به شرح زیر است:

«إنّا لله و إنّا إلیه راجعون

خبر ضایعه درگذشت استاد احمد سمیعی گیلانی مترجم، نویسنده، ویراستار پیشکسوت و مدیر گروه ادبیات معاصر فرهنگستان زبان و ادب فارسی در آغازین روزهای شکفتگی طبیعت باعث تاسف و تاثر این جانب گردید. استاد سمیعی گیلانی بزرگ‌مردی از تبار فرهنگ و چهره ماندگار رشته ادبیات و ویرایش بود که اطلاق عنوان پدر ویراستاری نوین ایران و کاروان‌سالار ویرایش، زیبنده و شایسته نام سترگ ایشان است.

استاد فقید احمد سمیعی گیلانی دانشور بزرگ ایران و فرزند برومند و افتخارآفرین خطه گیلان همان سرزمینی که از دیرباز، مهد مردان و زنان بزرگ عرصه‌های دین، دانش، سیاست، فرهنگ و هنر بوده‌است. ایشان عمر ارزشمند خود را وقف علم و معرفت و دانایی کرد و به شکرانه عنایتی که خداوند در این مسیر به او داشت، منشأ آثار گرانقدر و ماندگار در عرصه فرهنگ و ادب این سرزمین شد. این خدمتگزار برجسته فرهنگ، به راستی مجمعی از خصال پسندیده بودند؛ دانشمندی فروتن، متین، آرام و موقر؛ با ذهنی شکوفا، بیانی دل نشین و بینشی عمیق.

این شخصیت تکرارنشدنی، سال‌ها خالصانه و عاشقانه، خدمات بی‌پایانی را به فرهنگ ایران زمین ارائه کرد.

مجموعه کتاب‌هایی که ایشان ترجمه، تألیف و ویراستاری کرده‌اند، خود، به اندازه یک کتابخانه است. بی‌شک نام ایشان بر تارک سپید فرهنگ پربار این سرزمین خواهد درخشید.

این جانب درگذشت استاد احمد سمیعی گیلانی را به خانواده گرامی ایشان، اعضای محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسی و تمامی فرهیختگان، اهل قلم و پژوهندگان و خصوصاً مردم شریف گیلان عزیز تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند رحمان برای ایشان رحمت و مغفرت و جهت بستگان و دوستداران صبوری و شکیبایی آرزومندم.»

اشتراک این خبر در :