مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: نقش مداحان در ترویج فرهنگ وقف اثرگذار است.

به گزارش کیاپرس، به نقل روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده  از پروژه پژوهشکده مداحی مازندران بازدید کرد.
در بازدید از پروژه پژوهشکده مداحی ساری، اعضای کانون مداحان مازندران حجت‌الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران را همراهی کردند.
این بازدیدها با هدف آشنایی و آگاهی روسای کانون مداحان سراسر استان با پروژه در حال تکمیل کانون مداحان ساری انجام شد که در ادامه مسئولان کانون مداحان و شاعران مذهبی شهرستان‌های استان با پروژه پژوهشکده مداحان ساری بازدید کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این مراسم با تقدیر از مسئولان برگزار کننده این مراسم، گفت: ساخت پژوهشکده مداحان مازندران یکی از ضروریات استان به شمار می‌رفت.
علیزاده با اشاره به اینکه مداحان در جامعه از جایگاه بالایی برخوردار هستند، افزود: مداحان در بازگویی روایت‌ها و ساخت اشعار مذهبی از خرافه‌گویی جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف یکی از نیازهای روز جامعه است، افزود: مداحان یکی از تاثیرگذارترین افراد در ترویج فرهنگ حسنه وقف هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید در ترویج فرهنگ وقف و گسترش آن در جامعه تلاش کنند، افزود: نقش مداحان در ترویج فرهنگ وقف اثرگذار است.
علیزاده با بیان اینکه آثار و برکات وقف هر روز در حال نمایان شدن در جامعه است، گفت: سنت حسنه وقف بیشتر از گذشته نیازمند ترویج و تبلیغ است.
وی با بیان اینکه موقوفات متعددی در راستای برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری وجود دارد، افزود: حدود 70 درصد موقوفات مازندران با نیت صرف عواید آن برای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به ثبت رسیده است.

اشتراک این خبر در :