انتقال ۴ راس گوزن زرد ایرانی از پناهگاه حیات وحش دشت ناز مازندران به استان لرستان

کیاپرس —۴ راس گوزن زرد ایرانی از پناهگاه حیات وحش دشت ناز میاندورود به مرکز فجرصفا در خرم آباد لرستان، در راستای حفظ و تکثیر این گونه در خطر انقراض زنده گیری و منتقل شد.

به گزارش  کیاپرس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، دکتر عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام این خبر، گفت: در ادامه اصلاح و تعدیل جمعیت گوزن زرد در پناهگاه حیات وحش دشت ناز ۸ راس گوزن زرد برای ادامه  حیات و نگهداری به مرکز فجر صفا در خرم آباد لرستان منتقل شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: در راستای ساماندهی  وضعیت این گونه جانوری ، ۴ راس گوزن زرد ایرانی روز گذشته هشتم آذرماه ۱۴۰۱ از پناهگاه حیات وحش دشت ناز زنده گیری و به مرکز نگهداری در استان لرستان انتقال داده شد.

کاویان با بیان اینکه ۴ راس گوزن زرد دیگر در هفته آینده به این مرکز انتقال داده می شود، گفت: این دومین عملیات زنده گیری و انتقال در سالجاری برای اصلاح و متناسب سازی جمعیت گوزن زرد است که در پناهگاه حیات وحش دشت ناز انجام وطی آن ۶ راس در آبان ماه سالجاری به ارومیه منتقل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: ظرفیت زیستی این پناهگاه برای تکثیر و پرورش گوزن زرد حدود ۳۵ تا ۴۵ راس است که درحال حاضر ۶۲ راس گوزن زرد ایرانی در این پناهگاه زیست می کنند.

گفتنی است؛ پناهگاه حیات وحش دشت ناز میاندورود به عنوان اولین مرکز تکثیر در اسارت شناخته شده “گوزن زرد ایرانی” گونه ای درخطر انقراض است که نزدیک به ۶ دهه در این پناهگاه زیست می کند.

اشتراک این خبر در :