معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: براساس آغاز طرح ویژه تشدید نظارت و بازرسی بازار شب عید 300 بازرس به همراه یک‌هزار و 250 ناظر افتخاری بر روند فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنفی نظارت دارند.

به گزارش کیاپرس  حسین اصغرزاده در حاشیه سفر خود به شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران افزود: براساس آغاز طرح ویژه تشدید نظارت و بازرسی بازار شب عید تعداد 300 بازرس به همراه یک‌هزار و 250 ناظر افتخاری به صورت نامحسوس بر روند فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنفی نظارت دارند.

وی افزود: در یازده ماه گذشته 350 هزار بازرسی تا پایان بهمن ماه 92 در سراسر مازندران صورت گرفت که در همین راستا 22 هزار پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران بیان داشت: تمامی پرونده‌های تشکیل شده به تعزیرات حکومتی ارسال و در آنجا احکام برای متخلفان صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با تعزیرات حکومتی صورت گرفت، روند رسیدگی و صدور احکام درباره پرونده‌های تعزیراتی سرعت می‌یابد و این خود یکی از عوامل بازدارندگی در بروز تخلفات بیشتر در بازار است.

اصغرزاده در ادامه درباره بروز برخی مشکلات احتمالی در توزیع اقلام و کالاهای اساسی در غرب مازندران اظهار داشت: برخی زیرساخت‌ها در غرب مازندران مشکل دارد و مهم‌ترین مشکلی که در غرب مازندران با آن مواجه هستیم این است که به دلیل حجم بالای ورود مسافران به این منطقه، محدودیت‌هایی در حمل و نقل جاده‌ای اعمال می‌شود و در نتیجه رفت و آمد کامیون‌ها نیز محدود شده و موجب بروز برخی مشکلات در روند جابه‌جای اقلام و کالاهای مورد نیاز در غرب مازندران می‌شود.

وی همچنین به توزیع میوه و تره‌بار در مازندران اشاره کرد و بیان کرد: حدود 60 هزار نقطه در سراسر مازندران برای توزیع میوه شب عید در نظر گرفته شد که البته تعداد پایانه‌های توزیع میوه در هر شهری به تناسب نیاز جمعیتی آن متغیر است.

اضغر زاده در ادامه سخنانش گفت: تشدید نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و بازار از 15 اسفند 92 آغاز شد و تا 15 فروردین 93 ادامه می‌یابد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران درباره توزیع میوه شب عید در بازار مازندران تصریح کرد: از امروز توزیع 2 هزار تن سیب و پرتقال در سراسر مازندران با قیمت مصوب آغاز شد.

وی گفت: قیمت سیب شب عید 3 هزار و 500 تومان و پرتقال تامسون یک‌هزار و 700 تومان تعیین شد و در دسترس مردم مازندران قرار می‌گیرد.

اصغرزاده خاطرنشان کرد: جامعه هدف ما در مازندران 700 هزار خانوار بود که تاکنون 650 هزار خانوار سبدکالای خود را دریافت کردند و تنها هشت درصد از مرحله اول برای دریافت سبدکالا باقی مانده است که شهروندان مازندرانی تا پایان سال می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی گفت: زمان و نحوه توزیع مرحله دوم سبدکالا هنوز مشخص نیست ولی نسبت به مرحله اول بهتر انجام می‌شود.

اشتراک این خبر در :