کیا پرس: هفتمین نمایشگاه تخصصی کامپیوتر ، فن آوری اطلاعات و ارتباطات مازندران صبح امروز پنجشنبه 24 بهمن 92 در ساری گشایش یافت.

مدیر هفتمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که در محل سالن اجتماعات سرپرستی بانک مسکن مازندران برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و با بیان اینکه دوباره مردم بزرگ ایران در 22بهمن ماه  از امتحان بزرگی که در پیش داشتند سربلند بیرون آمدند اظهار داشت: هفتمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران که به همت سازمان نظام صنفی استان مازندران و اتحادیه صنف رایانه ای شهرستان ساری در ساری به مساحت 1800متر مربع برگزار شد .

عباس رمدانی افزود: این نمایشگاه شامل 60 غرفه بوده و 27 شرکت که در زمینه های؛ فن آوری اطلاعات و ارتباطات، نرم افزار، سخت افزار ، شبکه و امنیت فعالیت می کنند از شرکت های بومی مازندران و خارج از استان در این نمایشگاه شرکت کردند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری هیات مدیر سازمان نظام صنفی رایانه ای، استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شهرداری ساری ، اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات،آموزش و پرورش استان و سازمان  های مرتبط گفت:  همچنان که می دانیم معضل بزرگ استان نداشتن یک سایت نمایشگاهی تخصصی در مرکز استان است،  بطوریکه برگزاری نمایشگاه “آی تی” در این فضا و پارکینگ شهرداری در شان فعالان این صنف نیست.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان مازندران با مروری بر زحماتی که استاندار و معاونینش در آغازین روزهای بحران برف در غرب استان متحمل شدند  گفت: اگرچه اکثر استانداران سیاسی هستند ولی از  استاندار مازندران به عنوان نیروئی عملیاتی انتظار داریم  مرکز نمایشگاهی ساری در دوران استانداری ایشان  احداث شود.

رمدانی اظهار داشت: شرکتهای فعال در نمایشگاه در زمینه های فن آوری اطلاعات و ارتباطات، نرم افزار، سخت افزار ، شبکه و امنیت در داخل و خارج استان مازندران فعالیت می کنند.

معاون عمرانی استاندار مازندران در این مراسم نیز اظهار داشت:  در سال‌های اخیر نظام صنفی رایانه در این حوزه گام‌های خوبی برداشته است که نشان از همدلی بین عوامل مجموعه دراستان است.

وی با اشاره به اینکه کاستیها همیشه وجود دارد گفت: برای رفع کاستی ها می توان نقاط قوت را با هم افزایی و همدلی افزایش داد.
علی نبیان تصریح کرد: حضور مسئولان استانی در جشنواره و نمایشگاه‌های تخصصی نشان از حمایت دولت تدبیر و امید است تا بتوانیم در عرصه «آی تی» گام‌ها بلندی برداریم.

معاون عمرانی استاندار مازندران همچنین ازکلنگ زنی مرکز جامع همایش بین المللی در مرکز استان خبر دادو گفـت: کلنگ مرکز همایش های بین المللی ساری درزمینی به مساحت 11 هکتار زده شد تا برای همیشه مشکل فضای نمایشگاهی در مرکز استان برطرف شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امید است تا با همت سرمایه گذار درحوزه فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید بتوان دغدغه های بحق مردم را برطرف کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این مراسم، با اشاره به اهمیت حوزه فناوری اطلاعات در دنیای امروز گفت: در سال 2013 برای صنعت آی تی بالغ بر 3 هزار و 400 میلیارد دلار هزینه صرف شده است.

محمد محمدپورعمران  با اشاره به اینکه با این هزینه سنگینی که برای صنعت آی تی در جهان صرف شده است، افزود: ایران در کجای این عرصه قرار دارد.
وی تصریح کرد: بر اساس شاخص‌های مختلف وضعیت آماری کشور ما در حوزه آی تی رتبه 101 جهان را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: با نگاه مشخص تر به این آمار،  در حوزه زیرساخت، مهارت و ارائه فناوری آی تی ایران رتبه 109 جهان و در حوزه اقتصاد و اجتماع مربوط به آی تی رتبه 99 را داراست.

وی صنعت آی تی و کسب و کار در این حوزه را در حال رشد دانست و گفت: باید به محورهای توسعه آی تی در جهان توجه شود.

محمدپور یکی از محورهای توسعه آی تی در جهان آینده را مدیریت کار با تکنولوژی به صورت تصوری عنوان کرد و افزود: فضای کار برای آتی باید فراهم شود تا پردازش انبوه اطلاعات به صورت آنلاین انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: صنعت آی تی در پیشگیری از بحران، کاهش و نیز مدیریت بحران موثر است.
محمدپور با بیان اینکه پیشرفت در حوزه آی تی سبب می‌شود در آینده سیستم کامپیوتر ناپدید، اما از زیر ساخت‌های آن استفاده می‌شود، بیان داشت: به زودی شاهد دیتا سنترهایی خواهیم شد که از طریق تصور فکری پردازش‌ها صورت می‌گیرد.

وی با تاکید براینکه صنعت آی تی در کشورهای توسعه یافته اشتغال ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: تصمیمات اجرایی می‌تواند استان را در حوزه صنعت آی تی به پیشرفت برساند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار داشت: محدودیت پهنای باند باعث شد تا در یادگیری، آموزش، دولت و تجارت الکترونیک مازندران و نخبه‌های استانی دچار مشکل شوند.

وی افزود: محدودیت عرضه باند در مازندران سبب شد تا هرگونه سرمایه‌گذاری از توجیه فنی و اقتصادی خارج شود.
محمدپور اظهار داشت: در حوزه نرم‌افزارهای سازمانی به غیر از امور مالی و اتوماسیون اداری آی تی می‌تواند به حوزه تصمیم‌گیری سازمانی به مدیران اجرایی کمک کند.

هفتمین نمایشگاه تخصصی کامپیوتر و الکترونیک از 24 لغایت 27 بهمن ماه 92 از ساعت 10 الی 19 در ساری، ابتدای خیابان فرهنگ جنب سرپرستی بانک مسکن دایر است.

اشتراک این خبر در :