مطالبه گری رسانه ها در راستای منافع مردم

image_pdfimage_print
 

کیا پرس: معاون سیاسی،امنیتی و اطلاع رسانی استانداری مازندران گفت که رسانه ها بر اساس نیاز و منافع مردم از مسولان مطالبه گری کنند. ‎

احمد حسین زادگان در دومین جلسه شورای اطلاع رسانی مازندران، برگزاری مصاحبه های مطبوعاتی مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری در راستای پاسخگویی به افکار عمومی را یکی از مصوبات شورای اطلاع رسانی استان اعلام کرد و گفت: با پیگیری روابط عمومی استانداری، مدیران دستگاه های احرایی در حوزه های مختلف در برابر رسانه ها قرار می گیرند و رسانه ها می توانند سوالات خود را مطرح کنند که فرصت مناسبی برای مدیران جهت اطلاع رسانی عملکرد خود نیز مهیا می شود.

وی برگزاری ملاقات عمومی و ارتباط چهره به چهره مردم با مسولان را بعنوان یکی از مسایل مهم دولت در سه شنبه های هر هفته مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: مدیران علاوه بر ملاقات عمومی در محل سامانه سامد نیز حضور می یابند و مردم می توانند با شماره ۱۱۱ با مسولان ارتباط مستقیم داشته باشند که در همین راستا استان مازندران رتبه ی نخست کشور در پاسخگویی مدیران در سامانه سامد را دارد.

حسین زادگان پخش زنده برخی از جلسات استانداری در شبکه اجتماعی را از دیگر فعالیت های اطلاع رسانی استانداری بیان کرد و اظهار داشت: روابط عمومی استانداری با جذب بیشترین مخاطب در پیام رسان های داخلی رتبه ی نخست را در کشور کسب نموده است.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان حوزه اطلاع رسانی را بسیار گسترده و پرکار دانست و تصریح کرد: از رسانه ها انتظار داریم که مطالبات مردم را به مدیران انتقال دهند و در راستای منافع مردم مطالبه گری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه از نظرات روابط عمومی های موفق استان هم استفاده می کنیم، خاطرنشان کرد: حرکت هدفمند در شورای اطلاع رسانی می تواند موجب افزایش سطح رضایتمندی مردم در جامعه شود.

وی ادامه داد: در فضای موجود جامعه نوعی بی اعتمادی و نارضایتی روانی وجود دارد که برخی نیز در فضای مجازی به آن دامن می زنند اما با هم افزایی، هم صدایی و اطلاع رسانی دقیق از طریق همه ی رسانه ها و روابط عمومی ها می توان این فضا را از بین برد .

حسین زادگان افزود: نهاد های اطلاع رسانی در بدنه دولت با انعکاس درست خدمات دولت در ابعاد مختلف با رویکرد کارشناسی انگیزه و امید را در جامعه افزایش می دهند و توان مردمی و دولتی را بهترین شکل به هم نزدیک می کنند زیرا اعتماد آفرینی،حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی و پیشبرد هدفمند امور با انعکاس هنرمندانه و حرفه ای خدمات و دستاورد های دولت و نظام اسلامی باید توسط نهاد های اطلاع رسانی دولت محقق گردد.

به گفته وی، خدمات شایسته ای در این دولت به مردم ارایه شد که باید برای مردم به درستی تشریح شود و لازم است از ابزارها و ظرفیت های جدید خصوصا فضای مجازی به نحو شایسته استفاده گردد.

حسین زادگان تصریح کرد: اطلاع رسانی دقیق می تواند بین مطالبات مردم و امکانات و مقتضیات دولت برای خدمت رسانی، توازن برقرار کند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان ایجاد بانک اطلاعاتی عملکرد دستگاه های اجرایی جهت دسترسی خبرنگاران، آموزش خبرنگاران و مدیران روابط عمومی ها، معرفی شرح وظایف دستگاه های اجرایی جهت جلوگیری از انتقادات غیرمنصفانه را از دیگر برنامه های پیش روی این شورا اعلام کرد.

در ابتدای این جلسه احمد مظفری مدیر کل روابط عمومی استانداری و دبیر شورای اطلاع رسانی گزارشی در مورد اقدامات و فعالیتهای اداره کل روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی استان ارائه نمود.

ح.م

این سایت توسط سید حسن موسوی کیاسری با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های خبری فعالیت می کند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo