پزشکان درمانگر اعتیاد استان مازندران در نامه ای به وزیر بهداشت، به برنامه ی واگذاری نظارت بر مراکز درمان اعتیاد اعتراض کردند.

به گزارش انصاف نیوز، متن این نامه خطاب به دکتر قاضی زاده هاشمی در پی می آید:

احتراما اینجانبان امضاکنندگان زیر پزشکان شاغل در کلینیکهای درمان اعتیاد استان مازندران با خبر شدیم که جنابعالی و نیروهای تحت امر شما با امضا تفاهمنامه غیر قانونی قصد دارند از مراکز و کلینیکها در دو مرحله بازدید نمایند و در انتها اقدام به تعطیلی مراکز نمایند. عملی که بارها به شکل قانونی نتوانستید آن را اجرا کنید.

از آنجایی که که تفاهمنامه ی امضا شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی یزد و بسیج جامه پزشکی مغایر است با بند الف ماده هشت و همچنین ماده نه و سیزده و هفت قانون خدمات کشوری مصوبه مجلس شورای اسلامی و ماده هفت سیاستهای کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین ماده سی و هشت برنامه ششم توسعه که نظارت را امری حاکمیتی و غیر قابل واگذاری اعلام کرده، عملکرد جنابعالی را در راستای حمایت از مافیای قاچاق دارو می دانیم.

و از آنجایی که بیش از نیمی از فعالان حوزه درمان اعتیاد از ایثارگران و خانواده های معظم شهدا هستند و خود از دلسوزان و عضو شاکله ی بسیج هستند، جنابعالی را از وارد کردن شجره طیبه بسیج در اینگونه اقدام پوپولیستی زنجیره ای که به راه انداخته اید بر حذر میداریم و اعلام می کنیم به جهت اینکه عملکرد شما خلاف قانون و سیاستهای مقام معظم رهبری است اجازه ی ورود به عوامل فراقانونی به داخل مراکز داده نخواهد شد.

بدیهی است عواقب هر گونه برخوردهای احتمالی و تجمعات صنفی به عهده ی شخص جنابعالی است و میبایست پاسخگوی لکه دار کردن آبروی بسیج و حیثیت پزشکان باشید.

اشتراک این خبر در :