کیاپرس:در آییننامه قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو قید شده که عرضهکنندگان خودرو در ایران موظفند در صورتیکه خودروی سواری تحت گارانتی آنها (به غیر از خودروهای تصادفی) به دلیل کمبود قطعه و ناتوانی در تعمیر، به مدت بیش از ۴۸ ساعت در نمایندگیهای خدمات پس از فروش متوقف شود، جریمه خواب خودرو را به صورت روزشمار به مالک آن پرداخت کنند.
با این حال با وجود صراحت قانونی در این زمینه اما برخی از شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو اگرچه به دلیل کمبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب باعث توقف طولانی مدت خودروی تحت گارانتی خود در تعمیرگاه میشوند اما از پرداخت جریمه خواب خودرو خودداری میکنند.این وضعیت در حالی است که در آییننامه جدید قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو (که هماکنون در هیات دولت در دست بررسی و تصویب نهایی است)، شمول پرداخت جریمه خواب خودرو گستردهتر شده و خودروهای قرار داشته در دوره وارانتی (ضمانت) را نیز در بر گرفته است.
طبقآییننامه جدید، عرضهکنندگان خودرو موظفند علاوه بر خودروهایی که در دوره گارانتی قرار دارند، به خودروهای قرار داشته در دوره وارانتی نیز اگر بیش از هفت روز در تعمیرگاههای مجاز متوقف شوند، جریمه خواب خودرو پرداخت کنند./ایسنا
ID used to identify users for 24 hours after last activity
24 hours
_gat
Used to monitor number of Google Analytics server requests when using Google Tag Manager
1 minute
_gac_
Contains information related to marketing campaigns of the user. These are shared with Google AdWords / Google Ads when the Google Ads and Google Analytics accounts are linked together.
90 days
__utma
ID used to identify users and sessions
2 years after last activity
__utmt
Used to monitor number of Google Analytics server requests
10 minutes
__utmb
Used to distinguish new sessions and visits. This cookie is set when the GA.js javascript library is loaded and there is no existing __utmb cookie. The cookie is updated every time data is sent to the Google Analytics server.
30 minutes after last activity
__utmc
Used only with old Urchin versions of Google Analytics and not with GA.js. Was used to distinguish between new sessions and visits at the end of a session.
End of session (browser)
__utmz
Contains information about the traffic source or campaign that directed user to the website. The cookie is set when the GA.js javascript is loaded and updated when data is sent to the Google Anaytics server
6 months after last activity
__utmv
Contains custom information set by the web developer via the _setCustomVar method in Google Analytics. This cookie is updated every time new data is sent to the Google Analytics server.
2 years after last activity
__utmx
Used to determine whether a user is included in an A / B or Multivariate test.
18 months
_ga
ID used to identify users
2 years
_gali
Used by Google Analytics to determine which links on a page are being clicked