یک تخلف در حوزه خدمات خودرویی!

image_pdfimage_print

کیاپرس:در آیین‌نامه قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو قید شده که عرضه‌کنندگان خودرو در ایران موظفند در صورتی‌که خودروی سواری تحت گارانتی آنها (به غیر از خودروهای تصادفی) به دلیل کمبود قطعه و ناتوانی در تعمیر، به مدت بیش از ۴۸ ساعت در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش متوقف شود، جریمه خواب خودرو را به صورت روزشمار به مالک آن پرداخت کنند.

با این حال با وجود صراحت قانونی در این زمینه اما برخی از شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو اگرچه به دلیل کمبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب باعث توقف طولانی مدت خودروی تحت گارانتی خود در تعمیرگاه می‌شوند اما از پرداخت جریمه خواب خودرو خودداری می‌کنند.این وضعیت در حالی است که در آیین‌نامه جدید قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو (که هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی و تصویب نهایی است)، شمول پرداخت جریمه خواب خودرو گسترده‌تر شده و خودروهای قرار داشته در دوره وارانتی (ضمانت) را نیز در بر گرفته است.

طبق‌آیین‌نامه جدید، عرضه‌کنندگان خودرو موظفند علاوه بر خودروهایی که در دوره گارانتی قرار دارند، به خودروهای قرار داشته در دوره وارانتی نیز اگر بیش از هفت روز در تعمیرگاه‌های مجاز متوقف شوند، جریمه خواب خودرو پرداخت کنند./ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo