تئاتر طنز دیالوگ در ساری به کار خود پایان دادکیا پرس : نخستین جشنواره تئاتر طنز دیالوگ جمعه شب با حضور مسئولان عرصه فرهنگ و هنر و مرد هزار چهره کمدی کشور اکبر عبدی، عباس محبوب و خواننده برجسته کشور ایلیا منفرد در سالن آمفی تئاتر سلمان هراتی اداره کل ارشاد مازندران به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه آنچه در اختیار ارشاد مازندران قرار گرفته، متعلق به عرصه فرهنگ و هنر است، گفت: سیاست کلی وزارت ارشاد واگذاری فعالیت های فرهنگی و هنری به دست هنرمندان است.

احد جاودانی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران وارد برنامه های اجرایی نمی شود، گفت: هنرمندان و فرهنگ دوستان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری وارد شوند و برنامه داشته باشند، این عرصه باید با حضور خود هنرمندان پررنگ تر شود.

وی جذب حامی، ورود بخش خصوصی و حمایت دستگاه های اجرایی در زمینه فرهنگی و هنری را از ظرفیت های استان دانست و بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی پاسخگوی نیازهای فرهنگی و هنری کشور نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه برپایی جشنواره تئاتر طنز دیالوگ با حمایت شهرداری، شورای اسلامی شهر ساری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، اصناف و حامیان فرهنگی در استان اجرا شد، تصریح کرد: این نهاد در حد توان حامی فعالان عرصه فرهنگ و هنر است.

افشین رشیدی دبیر نخستین جشنواره تئاتر طنز دیالوگ نیز با قدردانی از حامیان جشنواره اظهار کرد: شهرداری ساری فعالیت های فرهنگی را هم گام با کارهای عمرانی در مرکز مازندران اجرا می کند.

افشین رشیدی با تاکید بر اینکه مجموعه فعالیت های فرهنگی مازندران نیازمند حمایت مدیران فرهنگی است، افزود: اگر بودجه ای برای فعالیت های فرهنگی نیست، مقصر سیاست مداران هستند.

وی اضافه کرد: مجموعه فعالان فرهنگی، هنری مازندران برای ارتقا کاری و گردآوری آثار خود نیازمند حمایت مسئولان فرهنگی هستند.

دبیر نخستین جشنواره تئاتر طنز دیالوگ با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور برای مقابله با جنگ نرم باید تجهیز شود، تصریح کرد: شلیک با تفنگ بدون فشنگ امکان پذیر نیست، هنرمندان در عرصه فعالیت های فرهنگی نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند.

شایان ذکر است نخستین جشنواره تئاتر طنز دیالوگ با ۶ اثر رسیده از ۵ شهرستان مورد تماشا و استقبال هنردوستان مازندرانی قرار گرفت و بیشترین رأی به دو اثر تئاتر سارقین از شهرستان چالوس و دزدهای زنجیره ایاز شهرستان محمودآباد داده شد.

بخش ویژه نخستین جشنواره تئاتر طنز دیالوگ تجلیل از اکبر عبدی، فعالان عرصه فرهنگ و هنر و هفت رسانه در مرکز مازندران بود.

اشتراک این خبر در :