خطوط ریلی راه آهن شمال برقی می شود

مدیر کل راه آهن شمال کشور از پیشنهاد برقی کردن خطوط ریلی این شرکت خبرداد و گفت: مطالعات اجرای این طرح در حال انجام است .
وی اعتبار مورد نیاز برای تامین زیر ساخت های لازم اجرای طرح برقی کردن خطوط ریلی راه آهن شمال کشور را یکهزار میلیارد تومان اعلام کرد .
به گفته مدیر کل راه آهن شمال کشور برای اجرای کارهای زیر بنایی طرح برقی کردن خطوط ریلی ابن شرکت مذاکراتی با شرکتهای روسی انجام شد .
وی از شرکت راه آهن شمال بعنوان یکی از قدیمی ترین شرکتهای رجا کشور نام برد و گفت: بازسازی و نوسازی ایستگاه های راه آهن شمال در دستور کار قرار گرفت .
گران پاشا به تعداد ۲۴ ایستگاه راه آهن شمال اشاره کرد و گفت: ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و بازسازی این ایستگاه ها تخصیص یافت.
وی ایستگاه های راه آهن قائمشهر و ساری را از اولویت های ساخت و ترمیم ایستگاه های شمال کشور اعلام کرد .
مدیر کل راه آهن شمال کشور به ساخت ۵۰ دهنه زیر گذر در مسیر گذر خطوط ریلی راه آهن شمال اشاره کرد و گفت: با ایجاد این زیر گذرها کاهش کشته شدگان برخورد با قطار را شاهدیم .
وی به تعداد چهار کشته برخورد قطار در خطوط راه آهن شمال در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این در حالیست در سال ۹۲ براثر برخورد با قطاردر این خطوط ریلی ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند .
مدیر کل راه آهن شمال کشور به آغاز فعالیت دومین قطار مسیر ساری –مشهد بعنوان گام مهمی در ارائه خدمات بیشتر و مطلوب تر به مسافران نام برد و گفت: از این پس هر شب برای این مسیر قطار حمل مسافر فعالیت می کند در حالیکه پیش از این هفته ای سه روز قطار در این مسیر فعال بود .
وی ظرفیت حمل مسافر دومین قطار مسیر ساری-مشهد را ۲۸۸ نفر اعلام کرد و گفت: این قطار ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه روزهای زوج از ساری به سمت مشهد حرکت می کند .
راه آهن شمال روزانه باهشت رام قطار مسافران را در مسیر گرگان – تهران، ساری – تهران، ساری – مشهد، فیروزکوه – تهران و ریل باس گرگان – پل سفید جابجا می کند./ایرنا