مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت:آمار گردشگران ورودی به استان مازندران باید با شفافیت کامل اعلام شود .

دکتر دلاور بزرگ‌نیا د اظهار کرد: نگاه گردشگری در شهرستان قائم‌شهر به فراموشی سپرده شد و باید از منابع موجود این شهرستان در جذب گردشگر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید از جاذبه‌های طبیعی شهرستان، مثل جنگل تلار و فضاهای تفرجگاهی مناسب استفاده‌های لازم را برد و این مناطق باید برای گردشگران اطلاع‌رسانی شود، افزود: در دنیا، کشاورزی را یک حوزه گردشگری به حساب می‌آورند که باید از منابع کشاورزی در مازندران استفاده‌های لازم را برد تا کشاورزی در استان به یک حوزه گردشگری تبدیل کرد.

بزرگ‌نیا با تاکید بر اینکه آمار‌های ورود گردشگران در استان مازندران، باید با شفافیت کامل اعلام شود زیرا آمار اضافی موجب ضرر در دریافت تسهیلات در حوزه گردشگری استان می‌شود، ادامه داد: امسال به غیر از ویلا‌های استیجاری و چادرخواب‌ها، در تخت‌های رسمی اعم از هتل، اقامتگاه‌ها و تخت‌های غیررسمی اعم از تسهیلاتی که آموزش و پرورش در اختیار می‌گذارد، 20 میلیون نفرشب اقامت در استان مازندران صورت گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ و هنر، با توجه به موسیقی محلی، شعر و آیین‌های مختلف مازندران گزینه‌های خوب برای جذب گردشگری وجود دارد، گفت: فضای فرهنگی همانند محیط‌های روستایی، لباس‌های محلی و جشن‌های روستایی می‌تواند موقعیت‌های خوبی برای جذب گردشگر باشد، همچنین امروز به علت علاقه مردم برای شرکت در فضاهای فرهنگی و سنتی، باید بسترهای لازم برای آن‌ها مهیا شود.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه باید فرهنگ مازندرانی را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم به راحتی به جامعه اطلاع‌رسانی کنیم، گفت: مازندران دارای فرصت‌های خوبی در حوزه جاذبه‌های طبیعی است.

وی تصریح کرد: جاذبه‌های طبیعی مانند دریاچه مازندران، رشته کوه‌های البرز، جلگه، دشت، ییلاقات، جنگل‌های انبوه و تاریخ پرآوازه استان می‌تواند فرصت خوبی برای جذب گردشگر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: امروز توسعه استان با جذب گردشگر محقق می‌شود و نباید فرصت‌ها را از دست داد بلکه از منابع موجود باید نهایت استفاده را ببریم.

بزرگ‌نیا در پایان گفت: با هم‌فکری و رسیدن به ادبیات مشترک می‌توانیم در جذب گردشگر گام‌های بلندی برداریم زیرا توسعه استان نیازمند توجه همه جانبه در حوزه گردشگری است.

اشتراک این خبر در :