قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه مصوبه بهینه سازی و پایش در جنگل های شمال در سال 92 تهیه شد، عنوان کرد: این مصوبه از نظر ابعاد کارشناسی نسبت به مصوبه سال 82 ضعیف تر بوده است.

ناصر مقدسی، در همایش ملی مدیریت جنگل در ساریبا بیان اینکه از وضعیت جنگل‌های کشور و هیرکانی نگرانیم، گفت: آهنگ توسعه جنگل‌های هیرکانی در سال‌های اخیر کند بوده است.

وی، بیان داشت: اگر باور داریم که بحران گرمایشی جهان معضل شده است، باید تدابیر ویژه ای برای حفاظت و مدیریت از عرصه‌های طبیعی اتخاذ کنیم.

قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد: تهیه و تدوین ضوابط و استانداردهای زیست محیطی طرح های مدیریت منابع طبیعی جزء وظایفی است که باید به آن توجه اساسی شود.

مقدسی با اشاره به تهیه برنامه صیانت از جنگل های شمال گفت: سازمان جنگل ها و محیط زیست باید تا 6 ماه پیشنهادات خود را در زمینه این برنامه ارائه دهند.

وی ادامه داد: بهره‌برداری جزئی از وضعیت جنگل ها است که باید توجه اساسی به مدیریت پایدار در این حوزه شود.

مقدسی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته گفت: تلاش برای نهادینه سازی مدیریت پایدار جنگل، اصلاح روند اجرای طرح های جنگلداری با رویکرد تقویت، حفاظت و کاهش تهدیدات، اقدام برای تهیه و تدوین بسته های اجرایی اصول شاخص ها و معیارهای مدیریت پایدار جنگل، از جمله تلاش ها است.

قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان داشت: اقدام برای جایگزینی سوخت های فسیلی و انرژی های نو در روستاهایی که متکی به مصرف سوخت هیزمی هستند، باید مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک این خبر در :