مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی با ستاد هفته ملی کودک با کانون تاکید کرد و گفت: امسال روز جهانی کودک با شعار زنده باد کودک و زنده باد زندگی با حضور مسوولان در شهرهای مختلف استان برگزار می شود.

قاسم عزیززاده گرجی  در جلسه ستاد هفته ملی کودک در محل سالن ستانداری مازندران با اشاره به برگزاری هفته ملی کودک از 16تا 22مهر ماه امسال، افزود: باید برنامه های هفته ملی کودک، معطوف به عواطف و احساسات این افراد باشد.

وی با بیان اینکه توجه به نیازهای عاطفی کودکان باید بسیار مورد توجه مسوولان قرار گیرد، تصریح کرد: کودکان، بزرگان فردای جامعه هستند و باید برای مدیریت آینده آنان به نحو اصولی برنامه ریزی کرد.

وی از برگزاری جنگ شادی همزمان با هفته ملی کودک در مهدکودک های استان خبر داد و گفت: اداره کل ارشاد اسلامی مازندران نیز جنگ کودک را در شهرستان های استان در این هفته برگزار می کند.

گرجی با بیان اینکه خانواده ها و تشکل های مردمی در جشن های هفته ملی کودک مشارکت کنند، اظهار داشت: بهزیستی ، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی نقش مهمی در برگزاری جشن کودکان دارند.

عبدالحسین باقری مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز با اشاره به اینکه بخش کودک کتابخانه آزادگان ساری در هفته ملی کودک افتتاح می شود، گفت: کتاب های مورد نیاز کودکان به همراه اسباب سازی در اختیار کودکان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تمامی کودکان در هفته ملی کودک به عضویت رایگان کتابخانه های عمومی استان در می آیند، گفت: کتابداران کودک فعال استان در این هفته تجلیل می شوند.

علی رضا احمدی معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری نمایشگاه بزرگ کودک در ایام هفته ملی کودک در ساری خبر داد و گفت: ناشران کودک در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه بخشی از مدیریت اجرایی نمایشگاه کتاب باید در اختیار کودکان قرار گیرد، افزود: حضور مدارس به نوبت در نمایشگاه کتاب کودک با جدیت دنبال شود.

مریم جمشیدی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز با اشاره به اینکه معاینات رایگان کودکان و دندانپزشکی برای کودکان انجام شود، گفت: در تمامی مدارس استان باید نمایشگاه توانمندی های کودکان به نفع بیماران خاص و سرطانی شهرهای استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته کودک می توان مقوله اهمیت محیط زیست را ترویج کرد ،افزود: کودکان را در حفظ محیط زیست پاک مشارکت دهیم .

جمشیدی با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی آسیب شناسی بازی های رایانه ای برای کودکان کار در هفته ملی کودک برگزار شود، گفت: کودکان کار و آسیب دیده باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه نوشته های زیبا و رویایی کودکان در قالب مسابقات در مساجد در هفته ملی کودک برگزار شود، افزود: پیشنهاد می شود تئاتر خیابانی برای کودکان برگزار شود.

اشتراک این خبر در :