آمار غرق شدگان در دریا 100 درصد کاهش داشته است
استاندار مازندران با اشاره به اجرای موفق طرح های دریا در سراسر این استان، گفت که برغم اینکه استان مازندران کمترین اعتبارات را دریافت کرده اما غرق شدگان در سواحل در این استان نسبت به سال گذشته 100 درصد کاهش داشته است.
ربیع فلاح جلودار در اجلاس ائمه جمعه استان مازندران در شهرستان عباس آباد تاکید کرد: البته طرح های سالم سازی دریا نواقصی هم دارد و کامل نیست و غرق شدن حتی یک هموطن نیز برای ما دردناک است اما گستردگی سواحل اجاره نمی دهد که بتوانیم به طور کامل و در ساعات مختلف آن را پوشش دهیم.وی خاطرنشان کرد: برخی از هموطنان در ساعات نیمه شب و خارج از طرح های سالم سازی اقدام به شنا در دریا می کنند و بیشتر غرق شدگان نیز به این شکل بوده است.

استاندار مازندران در ادامه از ائمه جمعه خواستار نظرات و پیشنهادات خود در این خصوص به مسوولان اجرایی استان شد و گفت: نقاط ضعف را ارایه کنید تا بتوانیم مشکلات باقی مانده را نیز برطرف کنیم.

فلاح جلودار در ادامه با اشاره به اینکه قرار بر این است که فرهنگ اصل باشد، گفت: در استان مشکلات عدیده فرهنگی داریم و اگر قرار است فرهنگ اصل باشد باید در این زمینه حساسیت های لازم را داشته باشیم، مشکلات فرهنگی موجود پس از شناسایی نیاز به مطالعه و برنامه دارد که ائمه محترم جمعه باید در این خصوص دستگاه های اجرایی را یاری کنند و راهکارهای عملی پیشنهاد کنند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی سرلوحه اقدامات ما در سال جاری قرار دارد، گفت: در استان کارهای بسیاری صورت گرفته اما برای ساماندهی فرهنگی باید از اندیشمندان ملی و منطقه ای استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان مازندران و رفت و آمد تعداد زیادی از هموطنان با فرهنگ های مختلف به این استان، گفت: در این استان باید فعالیت های فرهنگی مضاعف باشد زیرا شاهد تلاقی فرهنگ ها در استان هستیم.

فلاح جلودار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پاکسازی مناطق آلوده به معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در سطح استان، گفت: مصمم هستیم تا پایان سال جاری همه مناطق آلوده در استان برچیده شود. البته مسایل عاطفی و انسانی نیز با ارایه راهکارهای اجرایی مورد توجه قرار می گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به کمبود اعتبارات فرهنگی استان در عین حال گفت: با این وجود در زمینه تقویت فرهنگ عمومی آماده ایم همکاری لازم را داشته و اعتبارات مورد نیاز را اختصاص دهیم.

وی وضعیت استان از لحاظ اقتصادی را بهتر از سال گذشته عنوان کرد و گفت: گر چه سال های گذشته در این مدت تنها 15 درصد بودجه استان اختصاص می یافت، اما امسال تا کنون نزدیک به 50 درصد بودجه استانی را از خزانه دریافت کرده ایم.

فلاح جلودار با اشاره به جلسات متعدد با معاونان محترم رییس جمهوری و وزیران درباره اعتبارات استان، گفت: امروز 4000 پروژه نیمه تمام در استان داریم اما با تلاش هایی که صورت گرفته اوضاع رو به بهبودی است و فعالیت در استان در همه بخش ها در حال انجام است.

وی اعتبار سال جاری استان مازندران را 1300 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که دولت وعده داده که 100 درصد این اعتبار اختصاص یابد که در این صورت اعتبارات استان نسبت به سال قبل 4 برابر می شود.

استاندار مازندران با اشاره به مشکلات فراوان بخش کشاورزی در استان مازندران، گفت: باید در سال های قبل موضوع قطب کشاورزی بودن استان را دنبال می کردیم.

استاندار مازندران با اشاره به برکات فراوان اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان مازندران، گفت: این طرح انقلاب اقدامی ارزشمند از دولت تدبیر و امید است و در استان مازندران نیز در بخش سلامت موفق عمل شده و سهم مردم از هزینه های درمانی به 7.5 درصد رسیده است.

وی با اشاره به گام های مثبت دولت تدبیر و امید در زمینه کنترل تورم و تثبیت نرخ ارز که مورد تاکید و تایید مقام معظم رهبری رسیده است، گفت: تورم استان مازندران همواره 3 درصد زیر تورم مرکز بوده است. اکنون نیز طرح های نیمه تمام را پیگیری می کنیم تا به نتیجه ای مطلوب برسد. مشکلات نیز در برخی از صنایع و کارخانجات وجود داشت نظیر شرکت خزرخز که آن را پیگیری کرده و بخشی از مشکلات را حل کردیم و مشکل دیگر کارخانجات را نیز پیگیری می کنیم.

فلاح جلودار با اشاره به نشست خود با فرمانده سپاه کربلا و امضای تفاهم نامه ای برای استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج در استان، گفت: پایگاه های بسیج می توانند مانند دیده بانی در مناطق مختلف به ما کمک کنند. آنها 300 مهندس کشاورزی را آموزش داده اند و قرار است از توان این افراد در بخشی از وظایف جهادکشاورزی با تزریق نیروهای کارشناسی استفاده کنیم.

وی عملکرد استان مازندران نسبت به برخی استان های دیگر را بهتر دانست و گفت: باید برخی از فعالیت ها را برون سپاری کرده و در جهت کاهش تصدی گری حرکت کنیم.

استاندار ماندران در پایان از ائمه جمعه به عنوان سفیران آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نام برد و تاکید کرد: امروز نیاز داریم تا بصیرت لازم ایجاد شود تا منویات مقام معظم رهبری نیز تحقق یابد

اشتراک این خبر در :