مدير كل كانون پرورش فكري مازندران از تاسيس مركز مجازي فرهنگي، هنري و ادبي كودك ونوجوان خبر داد.
قاسم عزيزاده گرجي  در جلسه كارگروه پژوهشي، فناوري و تحول اداري استان اظهار داشت: كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان يكي از موثر ترين دستگاه ها در حوزه فرهنگ سازي است .

وی،  به ارايه طرح راه اندازي مركز مجازي فرهنگي، هنري و ادبي  كودك ونوجوان پرداخت و با بيان سابقه اين طرح اظهار داشت: طرح مزبور با پيشنهاد اداره كل كانون پرورش فكري مازندران در ارديبهشت ماه سال جاري طي نامه اي به استاندار مازندران ارايه شده كه با توجه به ارجاع استاندار براي كارشناسي به اداره كل فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري استان فرصت ارايه طرح در جلسه كارگروه را كسب نمود.

گرجي  در حمايت از اين طرح  پيشنهادي به تشريح اين طرح پرداخت و افزود: كانون پرورش فكري مازندران با داشتن 29 مركز فرهنگي، هنري و ادبي دراستان و انجام بيش از 40 عنوان فعاليت در رسته هاي فرهنگي،هنري، ادبي، ديني و علمي اكنون در خصوص توسعه اين فعاليت ها در فضاي مجازي بمنظور گستره حوزه فعاليت و بكارگيري دانش روز  در جهت تربيت كودكان ونوجوانان استان آماده ارايه خدمات است.

وي با اشاره به فعاليت هاي فرهنگي، هنري و ادبي، ديني و علمي در مركز مجازي فرهنگي و هنري كودك ونوجوان خاطر نشان ساخت: انجام فعاليت هاي قصه گويي با هدف شناخت كودكان ونوجوانان با آداب و سوم و فرهنگ ملي و بومي و انتقال مفاهيم تربيتي و اخلاقي غير مستقيم به گروه هدف، انجام فعاليت مشاعره و شعر خواني با هدف؛ آشنايي اعضا با ادبيات منظوم و روش صحيح شعر خواني، و همچنين ايجاد  تالار گفتگواز عمده فعاليت هاي  اين مركز  مجازي مي باشد.

مدير كل كانون پرورش فكري مازندران از فعاليت كتاب خواني و روخواني كتاب، فعاليت بازي و سرگرمي، پخش فيلم  هاي تربيتي و توليد شده كانون در قالب سينماي كودك ونوجوان، بخش نجوم با استفاده از امكانات مركز نجوم اداره كل كانون پرورش فكري استان كه  از طريق اينترنت قابل بهره برداري و رصد مي باشد و نيز بخش عكاسي، مسابقات و تحقيق و پژوهش به عنوان ديگر فعاليت هاي اين مركز مجازي نام برد.

گرجي خواستارتصويب اين طرح در كارگروه شد و يادآور شد: گسترش روز افزون فضاي مجازي در جهان امروز و همچنين استقبال افكار عمومي بخصوص نسل نوجوان از اين ظرفيت اجتماعي، مي تواند در نيل به اهداف فرهنگي و تربيتي نظام ياري بخش باشد.

اين مسئول فرهنگي استان  با مقايسه هزينه احداث مركز فرهنگي و هنري و راه اندازي مركز مجازي فرهنگي و هنري؛ از كم هزينه بودن، زود بازده بودن و پذيرش اعضاي بيشتر سخن گفت و تاكيد كرد: كليه كاربران مركز مجازي به عنوان عضو كانون شناخته شده و از خدمات آن بهرمند خواهند شد و همچنين اين مركز مجازي ظرفيت پذيرش هزار عضو را خواهد داشت.

وي تصريح كرد: كانون پرورش فكري مازندران نيز با اعتقاد بر اين باور، زمينه هاي لازم را براي تاسيس مركز فرهنگي، هنري و ادبي مجازي در حوزه كودك ونوجوان فراهم آورده است.

مدير كل كانون پرورش فكري مازندران با تاكيد بر نقش موثر كودك ونوجوان به عنوان آينده سازان كشور واهميت كار فرهنگي در آنان و همچنين تاثير گزاري فضاي مجازي در كودكان ونوجوانان، راه اندازي اين سامانه را تحولي جديد در توسعه ي فرهنگي در حوزه كودك ونوجوان عنوان كرد.

در اين جلسه تعدادي از اعضاي كارگروه نيز به طرح سوال در خصوص مركز مجازي پرداختند كه مدير كل كانون پرورش فكري مازندران به توضيح موارد مطروحه پرداختند.

گفتني است: ابوذرقرباني مديركل فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري استان نيز در اين كارگروه با اشاره به تهاجم فرهنگي در تغيير نگرش در نسل جوان جامعه بخصوص در فضاي مجازي، از راه اندازي اين طرح به عنوان بستري مناسب در مبارزه موثر با فرهنگ غرب و تقويت تربيت اسلامي در كودكان، نوجوانان و جوانان ياد كرد.

لازم به ذكر است: جهت تصويب هر طرح و برنامه كه نياز به تامين اعتبار دارد، طرح مربوطه مي بايست به كارگروه تخصصي زير نظر شوراي برنامه ريزي استان ارايه  شده و در صورت تصويب براي تخصيص اعتبار در جلسه شوراي برنامه ريزي استان كه با حضور استاندار، معاونين و تعدادي از مديران كل دستگاه هاي اجرايي برگزار مي شود مطرح شود.

بر اين اساس؛ اين پيشنهاد در كارگروه پژوهشي، فناوري و تحول اداري استان مطرح شد و  مجوز طرح در جلسه شوراي برنامه ريزي استان كه با حضور استاندار  و معاونين وي برگزار مي شود را كسب نمود.

اشتراک این خبر در :