317 عنوان فیلم ویدیویی از 44 کشور برای جشنواره فیلم یاس ارسال شد
دبیر دومین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی یاس از ارسال 317 فیلم از 44 کشور برای این جشنواره خبر داد.

حسین مسافرآستانه در حاشیه بازدید از امکانات شهرستان آمل برای برگزاری این جشنواره به خبرنگاران گفت : این فیلم ها از کشورهای مختلف جهان از جمله ترکیه ، ایتالیا ، پرتغال، هلند ، برزیل ، گرجستان ، ژاپن ، اندونزی ، کره جنوبی، فرانسه، چین ، هند ، آلمان ، آمریکا ، استرالیا ، یونان ، روسیه ، فلسطین ، امارات متحده عربی ارسال شده است.

وی افزود : از میان آثار ارسالی خارجی تنها هفت اثر انتخاب شده است.

دبیر دومین جشنواره بین المللی فیلم یاس گفت : تاکنون 482 اثر ویدیویی از فیلمسازان ایرانی نیز برای دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که 47 اثر انتخاب شده و نمایش داده خواهد شد.

وی با اظهار این که فیلم های ویدیویی ارسالی برای این جشنواره آزاد بوده و محدودیت سنی و زمانی ندارد ، گفت : مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فیلم ویدیویی یاس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اول شهریور در هتل ˈ نارنجستان ˈ شهرستان نور برگزار می شود ولی فیلم های منتخب در سالن شماره یک و دو سینمای بهمن و مجتمع فرهنگی و هنری ولی عصر آمل اکران خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره بین المللی فیلم یاس گفت : در این جشنواره تندیس و جایزه ویژه یاس زرین به بهترین ها شامل بهترین فیلم ، کارگردان ، فیلمنامه و دستاورد فنی – هنری و همچنین جایزه ویژه هیات داوران و یاس زرین بهترین فیلم با موضوع بیداری اسلامی به برگزیدگان اهدا می شود.

وی افزود : هماهنگی های لازم برای برگزاری این جشنواره با برنامه های از پیش تعیین شده در حال انجام است و با تقاضاهای زیاد مسوولان مازندران برای مشارکت در برگزاری ، مقرر شد این جشنواره به صورت همزمان با تهران در شهر آمل هم برگزار شود.

مسافر آستانه گفت : شهر آمل با توجه به ویژگی های فرهنگی ، وجود سالن های سینما و محل اقامت برای میهمانان و همکاری مدیران شهری ، استانداری و فرمانداری ، اداره ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی، محل مناسبی برای برپایی جشنواره تشخیص داده شده است.

دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم های ویدیویی یاس از یکم تا ششم شهریورماه امسال در مازندران برگزار می شود

 

اشتراک این خبر در :